jonsen Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Vi har en HTPC i stuen som er koblet til projektoren og stereoanlegget. Stereoanleggetet er multirom, med høyttalere i hele huset. I dag har vi et diNovo-tastatur fra Logitech med Media Pad, sånn at man kan styre avspillingen i f. eks. Media Player. Pappa vil gjerne kunne navigere i mapper og starte nye sanger i hele huset (så man ser ikke skjermen på HTPC-en). Derfor trenger jeg en fjernkontroll med skjerm som kan vise mappestrukturen på PC-en lar oss navigere og starte sanger. Hva med å kjøpe en Pocket PC eller en bærbar PC (og så bruke trådløst nettverk)? Finnes det programmer som viser mappestrukturen og starter sanger på HTPC-en for PC eller Pocket PC? Finnes det andre produkter som kan gjøre samme nytten? (Mener å huske at Microsoft vurderte å lage noe sånt for noen år siden) Endret 15. mai 2005 av jonsen Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Fra en bærbar kan du jo ta full kontroll over HTPC maskinen med "remote desktop" Krever vel WinXP Pro, da WinXP Home ikke har Remote desktop. Endret 15. mai 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
jonsen Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Trenger jeg et program eller er det innebygd i Windows? Jeg har Home edition, ikke Pro.. Edit: tenkte meg det Endret 15. mai 2005 av jonsen Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Istedet for "Remote Desktop" kan vel f.eks gratis versjonen av RealVNC brukes. En annen mulighet er å bruke en mobil med bluetooth til å velge sanger. Kan ikke bla i mapper, men får opp en liste på mobilen over alle sanger som er lagt inn i mediabibloteket. Bluetooth plugin til winamp Endret 20. mai 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
fudun Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Du kan sikkert få noen gode tips på www.avforum.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå