patric Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 hva er optimale settinger i bios? (uten overklokking) har forsøkt å endre settingene der man kan velge normal, fast, faster og turbo, men maskinen booter ikke om jeg ikke her velger normal. noen gode forslag? har: aopen hq08(300W) epox 8kha+ /med siste bios versjon amd xp 1700+ /taisol cgk760 m.artic silver wd xl 80gb 2 x 256mb ddr (pc2100) 1 x 128mb ddr (pc2100) asus gforce2 pro (ellers står det nettverkskort, pci-modem, scsi-kort, pioner dvd, plextor cd-rom og brenner i kabinettet) Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 visst du ikje har så mye peiling oå BIOSER så bør du ikje tulle for mye med det asså. det "kan" ende i fordervelse (hk ødelagt), men dette bare visst du flasher biosen da og gjør ekstreme ting som eg ikje tør tenke på som uerfarne folk kan gjør Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Quote: On 2001-11-22 23:11, patric skrev:hva er optimale settinger i bios? (uten overklokking)har forsøkt å endre settingene der man kan velge normal, fast, faster og turbo, men maskinen booter ikke om jeg ikke her velger normal.noen gode forslag?har:aopen hq08(300W)epox 8kha+ /med siste bios versjonamd xp 1700+ /taisol cgk760 m.artic silverwd xl 80gb2 x 256mb ddr (pc2100)1 x 128mb ddr (pc2100)asus gforce2 pro(ellers står det nettverkskort, pci-modem, scsi-kort, pioner dvd, plextor cd-rom og brenner i kabinettet) Sansynligvis er det noe med minne som gjør at maskinen ikke booter på andre instillinger en Normal. Det fleste instillingene har med minne å gjøre i dette BIOS valget. Det viktigeste er å FASTWRITE (skjermkort relatert), CAS2 og 4way-int om du klarer å boote systemet med dette på det er mulig du ikke greier høyere en CAS 2,5. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå