fntd Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) En kamerat av meg har nettopp formatert pc'en sin, og plutselig får han ikke fram LAN-tilkoblingen sin lenger.... Han får fremdeles opp 1394-tilkoblingen, men får ikke til å få fram den andre..... Har prøvd å installere nettverk og sånt, men det virker som om nettverkskortet er forsvunnet... Får det ikke opp i enhetsbehandling heller.. Noen som kan hjelpe? Endret 15. mai 2005 av fntd Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 legg inn driverene... en del drivere finnes ikke i windows.. hvis det er ett nforce kort, gå går du til www.nvidia.com og laster ned derfra.. driverene ligger også på cd`n du fikk med pc`n\hovedkortet.. Musa ps. hvis du vil at denne tråden skal overleve, bytt overskrift... Lenke til kommentar
fntd Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Takk for tips og sånt. Han sier han ikke fikk noe cd'er med pc'n, og nettverkskortet er integrert. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Sånn i utgangspunktet skal nettverkskortet dukke opp som "Ethernet kort/adapter" e.l. under "Andre enheter" i "Enhetsbehandlig" når drivere ikke er installert. Dersom det mot formodning ikke er under andre enheter, forsøk å installere nyeste chipset drivere til hovedkortet. Lenke til kommentar
fntd Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Det finnes ikke noen ethernet adapter på enhetsbehandlingen, nei... Bare 1394-kortet. Skal få tak i cd som fulgte med pc'n... Han fant ut at han hadde fått en allikevel Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hvis nettverkskortet er disablet i BIOS vil det ikke være synlig i enhetsbehandling... Kent Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 BlackDeath har helt rett, jeg har deaktivert nettverkskortet selv fordi jeg bruker et PCI kort, og ikek har lyst på noe ekstra i windows.. bare å ta seg en liten moregntur innom bios og aktivere nettverks kontrolleren.. Lenke til kommentar
fntd Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Takk for all hjelp... Skal innom kameraten i mårra og se hva jeg får til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå