Gå til innhold

Hvordan redigere en PSD fil til webformat?

Anbefalte innlegg

Har som sakt i en tidligere tråd kjøpt meg en template.

Templaten kom "ferdig" til en viss grad, men ingen tekst eller bilder passet så bra så jeg begynte å redigere PSD filen slik jeg ville ha den.

(Den kom med en PSD fil som kan redigeres etter behov.)

PSD filen er en fil som inneholder mange mange Layer's som kan redigeres slik man vil.

Lurer på hvordan jeg får de redigerte delene av PSD filen til å bli en del av web templaten?

Var vanskelig å forklare dette...

men men, søker lykken allikevel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du åpner PSD-filen i Photoshop og tar "Save as HTML" etter du har endret det du vil.

Skulle jeg gjerne gjort, men bruker Macromedia Fireworks MX til å redigere.

Har ikke PS i nærheten.

I dette programet finner jeg ikke muligheten til å lagre som HTML, men det er noe som heter "update HTML" er dette samme opplegget? (Virker ikke slik men..?)

Har testa det nå Update HTML, men det ble bare et stort bile og ikke mange som man kan redigere eller bytte teksten på.

Skulle gjerne bare ha lagra noen av bildene (de som jeg har fiksa på) å ikke hele web sia på en gang.

Er det mulig?

Endret av Compac
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Skulle jeg gjerne gjort, men bruker Macromedia Fireworks MX til å redigere.

Har ikke PS i nærheten.

I dette programet finner jeg ikke muligheten til å lagre som HTML, men det er noe som heter "update HTML" er dette samme opplegget? (Virker ikke slik men..?)

Burde være noe av det samme, skader ikke å teste ;)

Lenke til kommentar

Skulle så gjerne hatt noen tips om hvordan jeg skal få dette til..

Har testa funksjonen som lager om til html dokument, men det blir bare et stort bilde å det er ikke ønskelig.

Har som sakt en ferdig template men den står det bare vissvas på å vil bytte ut tekst samt noen bilder.

Kan jo kopiere inn i paint for så å få ca rett størrelse men det må da finnes en enklere metode siden det fulgte med en "proff" PSD fil men sikkert hundre layers.

Leser gjerne en manual om det er tilgjengelig på nett ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Skulle så gjerne hatt noen tips om hvordan jeg skal få dette til..

Har testa funksjonen som lager om til html dokument, men det blir bare et stort bilde å det er ikke ønskelig.

Har som sakt en ferdig template men den står det bare vissvas på å vil bytte ut tekst samt noen bilder.

Kan jo kopiere inn i paint for så å få ca rett størrelse men det må da finnes en enklere metode siden det fulgte med en "proff" PSD fil men sikkert hundre layers.

Leser gjerne en manual om det er tilgjengelig på nett ?

Hvorfor ikke bare bruke Photoshop til å redigere da? Jeg vet ikke noe om Macromedia Fireworks MX, men jeg vet hvordan det funker i PS.

Lenke til kommentar

Du gjør det manuelt. Du klipper opp bildet ditt i forskjellige logiske deler. Header for seg, bakgrunn for seg, diverse annet eyecandy for seg. Deretter mekker du HTML og linker bildene inn som bakgrunnsbilder i CSS-filen.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare bruke Photoshop til å redigere da? Jeg vet ikke noe om Macromedia Fireworks MX, men jeg vet hvordan det funker i PS.

Har testa det å det fungerte flott hos en kammerat.

Men i dag så innstalerte jeg Photoshop CS å fikke denne feilmeldingen når jeg prøvde å åpne filen..

Noen som har et tips?

post-76-1116758117_thumb.jpg

Endret av Compac
Lenke til kommentar
Lagre hele greia som png eller jpg, så slicer du opp det du skal. Du kan ikke kutte i den psd'en.

Når filen ble åpna hos en kammerat så fikk jeg opp ferdig sliser og alt var bare vellstand!

Men nåe jeg har innstalert PS CS selv å åpner sqmme filen (kopi av den orginale) så kommer denne feilmeldingen.

Så det skal være mulig å få frem de slicene som er lakt inn av de jeg kjøpte templaten av.

Ps: klarer å åpne den i Fireworks å lage slice men det er vanskelig å få dem 100% like som de orginale er..

Lenke til kommentar
Altså, om du får lagra det som ett bilde, png eller jpg, så er det vel IKKE så vansklig å kutte opp de delene du vil ha? Noe peil må du vel ha?

klarer fint å klippe den opp ja..

Men siden den orginalt var delt inn i de "riktige" delene, er det litt stress å klippe den til på ny.

Det er sikkert 50-60 bilder som var ferdig oppdelt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...