Gå til innhold

Ny og stille A64 PC til spilling for ca 9000spenn

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg en ny PC som ikke skal bråke så mye. Jeg vil helst bestille fra Mamoz fordi da kan jeg hente det i butikken, men blir det billigere eller bedre en annen plass så går jeg selvfølgelig for det. Jeg vil helst ikke gå over 9000spenn.

Dette er det jeg har satt opp selv.

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, BOXED

Nexus Breeze 400

EPoX EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra,ATX

Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2.5 5ns Aluminium Heat Spreader 2.5-2.8V

Seagate Barracuda 7200.7 200GB SATA

Jeg har kjøpt kabinettet og ramen allerede så det kan ikke byttes ut. Skjerm, tastatur og mus har jeg også ifra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fint ut, men blir jo ikke noe spesiellt stille da, helt standard.

vil du ha det stille må du ha passiv kjøling til northbridge, stillerekjøling til skjermkort, stille cpu kjøler og vibrasjonsdemping til harddisk. (kan hende dette følger med kabinettet ditt?)

kjøp en til rambrikke når du får råd. det er den største flaskehalsen slik oppsettet ditt er nå. 1gb minne er minimum på en spillemaskin idag.

Lenke til kommentar

ok, da holder minnet hvertfall. :)

ja selv om kabinettet er støydempet så blir det ikke stille visst komponentene bråker. jeg vil anbefale Støysvak skjermkort kjøler, støysvak cpu kjøler og passiv northbridge kjøler.

Samt ville jeg vibrasjonsdempet harddiskene ettersom det ikke så ut til at det var integrert i kabinettet.

edit: visst du synes dette blir dyrt kan du vurdere denne cpu kjøleren istedet.

jeg tror skjermkortet kommer til og bli den største synderen så det er det jeg vil fokusert på og støydempe skal du gjøre et valg.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Jeg har samme kabinett og er meget fornøyd med støydeming av det. Jeg har AMD3500+ med boks kjøler og segate HD. Det er skjermkortet du kommer til å høre så finn en kjøleløsning til det. Først hadde jeg ett Gainward 6800U men det bråka som ett uvær. Jeg har nå ett HiS X800XTPE kort pga lav støy & god kjøling:

Anbefaler hvis støy er viktig:

HISX800XLIceQ

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Jeg har samme kabinett og er meget fornøyd med støydeming av det. Jeg har AMD3500+ med boks kjøler og segate HD. Det er skjermkortet du kommer til å høre så finn en kjøleløsning til det. Først hadde jeg ett Gainward 6800U men det bråka som ett uvær. Jeg har nå ett HiS X800XTPE kort pga lav støy & god kjøling:

Anbefaler hvis støy er viktig:

HISX800XLIceQ

Ok. Hvor mye bråker maskinen din nå da? Kan du sammenligne det med noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...