arthurok Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg har forberedt meg til å formatere PCen min. Har to partisjoner(c og d) og WinXP sp2. Jeg har prøvd å lage en MS-DOS boot disk og rebootet maskinen med den. Men når jeg gjør dette fungerer ikke "format c:". Da får jeg "Bad command or file prompt" eller hva det nå er. I tillegg når jeg er på c: og skriver dir, kommer innholdet på d: opp. Noen som kan hjelpe meg med hvordan å starte formateringen av c: ? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Grunnen til at innholdet i d:\ kommer opp når du skriver dir c: er sannsynligvis at c: disken er formatert med ntfs filsystem og dermed ikke vises i dos. Og da blir det som er d: i Windows c: i dos. D:\ er det sannysnligvis fat32 filsystem på. Du skriver at du har WinXPsp2. Start om med cd´n. Når du kommer til installasjonspunktet der du skal velge hvor det skal installeres, skal begge partisjonene vises. Der kan du fjerne og opprette partisjoner, og formatere dem på nytt. Endret 15. mai 2005 av MorePower Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Feilpostet i Annet om hardware. Flyttes til Lagringsmedier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå