santana89 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) ...? Endret 16. mai 2005 av santana89 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) .....tror dere jeg har en sak? Jepp ! Du har en god sak på gang, mod. vil stenge tråden pga. bumping..... Endret 16. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Du har en garantisak. Intet mer. Altså Mamoz kan utbedre feilen. Sør for å få en nøyaktig beskrivelse av ha som er feilen. Får du nøyaktig samme feil 2 ganger til så kan du heve kjøpet. Hjelper altså ikke noe om du har maskinen inne på f.eks 6 forskjellige garantiservice. Må være samme feil for at du skal kunne heve kjøpet ved tredje gangs innlevering. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Får du nøyaktig samme feil 2 ganger til så kan du heve kjøpet. Hjelper altså ikke noe om du har maskinen inne på f.eks 6 forskjellige garantiservice. Må være samme feil for at du skal kunne heve kjøpet ved tredje gangs innlevering. Feil Er nokk at feilen oppleves likt for brukeren.... F.eks. en TV om feilen for brukeren er at bildet blir borte så holder det at TV'en må inn til reprasjon for tredje gang pga. av at bildet er borte selv om en tekniker kan si at det var sånn og slik som var feil og at det derfor ikke er det samme. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jef forholder meg bare til det som står i lovteksten jeg. Sist jeg skjekket så er det den som gjelder. Men dersom non kan vise til rettspraksis som bryter med det jeg sier så kjør på, da har jeg gått glipp av noe. Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 hmm....! får håpe du har rett... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jef forholder meg bare til det som står i lovteksten jeg. Sist jeg skjekket så er det den som gjelder. Men dersom non kan vise til rettspraksis som bryter med det jeg sier så kjør på, da har jeg gått glipp av noe. feil Lover tolkes...ergo så viser rettspraksis og praksis i forbrukertvistutvlaget langt mer på vei hva som er rett. Det heter seg at mangelen skal være den samme, dog sier det ikke noe i loven om at det må stamme fra samme kretskort i enheten. Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 damn, dere tar opp for mye jeg ikke får med meg! snakk i fjortis språk:P:P Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Jef forholder meg bare til det som står i lovteksten jeg. Sist jeg skjekket så er det den som gjelder. Men dersom non kan vise til rettspraksis som bryter med det jeg sier så kjør på, da har jeg gått glipp av noe. feil Lover tolkes...ergo så viser rettspraksis og praksis i forbrukertvistutvlaget langt mer på vei hva som er rett. Det heter seg at mangelen skal være den samme, dog sier det ikke noe i loven om at det må stamme fra samme kretskort i enheten. Vet da at praksis teller mer enn lover. Men har ikke sett noen konkrete saker på det du nevner her. ER ingen noob ang Norges Lover men syns det blir for teit å leke advokat ved å vise til masse lover Edit: Feil på hk, ram og hd kan alle oppfattes likt av kunde ved at maskinen plutslig slår seg av. Mener du da et det er samme feil? Endret 16. mai 2005 av Amriden Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 men skal da kunden kunne vite hva dette skyldes? Er ikke noe noob jeg heller hvi du antok det. eksempeler slik jeg har opplevd: batteri dårlig butikken bytter software, hjelper litt, men så dårlig på nytt. Dermed byttes batteri. Igjen så går batteriproblemet som to ganger, men butikken hevder software var feilen første gang, mens andre gang byttet de batteri. Skal det bety at dog batteriet var dårlig så var det to forskjellig feil? Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 samma feilmelding: BSOD, som jeg har skrevet litt lengre bak i emnet. Denne feilen skjer bare til spill.... Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 samma feilmelding: BSOD, som jeg har skrevet litt lengre bak i emnet. Denne feilen skjer bare til spill.... kan det tenkes at det er spillet ditt det er noe galt med og ikke maskinen? Dårlig cracket spill eller noe? virus? Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 nope;)skjekket med alle spill: originale WoW, HL2, AoE2 og det skjer til disse også! cracket:P: doom3, farcry, splinter cell3, prince of persia 2:P:P....men det har jo ikke noe med saken og gjøre:P:P Men mulig svar har sagt ram, og det tror selger også....!flere forslag da? Lenke til kommentar
Logan Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 damn, dere tar opp for mye jeg ikke får med meg! snakk i fjortis språk:P:P Denne tråden burde vært stengt for lenge siden. Trådstarter driver åpenbart gjøn med folk på forumet her, og det er vel på tide å gjøre noe med det? Han sier at Mamoz suger, uten å la de få mulighet til å se på problemet. Han snakker om å være 90% sikker på at de ikke vil ordne opp i problemene, uten å la de få en mulighet. Når han videre ber om å få forklaringer i form av fjotisspråk, ringer det vel en bjelle? Han har jo vært registrert i forumet i hele 8 dager også. Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) jeg har vært ned til de 1 gang før, med flere problemer! de kunne ikke fixe det! derfor jeg sier at de suger...omg ro ned litt:S:S jeg skjønnte ikke helt hva han sa, så dærfor spørr jeg om han kan si det på en litt enklere måte! jeg er ikke en vellutdannet advokat:S:S Endret 17. mai 2005 av santana89 Lenke til kommentar
Mamoz.no Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Hei! Vi føler kanskje at den kritikken vi får av Santana her er noe uberettiget. Selv mener jeg at vi strukket oss langt for å hjelpe deg i denne saken og det skuffer meg at du etter den oppfølgingen vi har gitt, nå skriver at vi suger, er udugelige og lite hjelpsomme. Vi skal selvfølgelig ikke nekte noen å ytre sine meninger i noe forum, men da føler vi oss også berettiget til å svare her. Da du første gang feilmeldte PC'n din tok vi maskina inn på dagen. Maskinen ble da IKKE feilmeldt for de symptomene du beskriver her. Problemene du opplevde var blandt annet dårlig internettforbindelse og lav nedlastingshastighet. Vi går aldri inn for å være vanskelige, men siden problemene ikke virket å være relatert til maskinvare ønsket vi å få testet maskinen før vi eventuelt ville gå med på heving av kjøpet. Dette mener jeg det er rimelig av oss å kunne be kunden om. Maskinen ble koblet opp på testbenken, og vi greide raskt å gjenskape akkurat de samme symptomene som ble feilmeldt av deg. Etter kort tid kunne vi konstatere at maskinen blandt annet var insfisert av minst ét virus. I tillegg fjernet vi også flere hundre tilfeller av Spyware og lignende trusler ved hjelp av kjente verktøy som Spybot S&D og MS Antispyware. Dette er en tjeneste vi utgangspunktet tar betalt, men våre teknikere gjorde likvel jobben vederlagsfritt. Dette kan vel ikke kalles dårlig service? Vi har selvfølgelig forståelse for at det er frustrende når nytt utstyr ikke fungerer som forventet, men her har vi gjort det vi kan for å hjelpe. Siden du var innom første gang, har du hatt nesten daglig kontakt med oss både via telefon, chat-funksjonen og e-post. Jevnt over har du holdt den samme sure tonen som her i forumet, men vi har likevel vært imøtekommende ved alle dine henvendelser. Etter et kort søk i kundebehandlingssystemet finner jeg for perioden "siste 31 dager" rundt ti e-post fra deg og et tilsvarende antall henvendelser via chat-funksjonen. Alle henvendelsene er besvart innen kort tid. Selv om vi ikke logger alt av telefonsamtaler bestandig, har jeg fått bekreftet av flere av våre kundebehandlere at du har i samme periode har vært i kontakt med oss flere ganger. Mange av dine henvendelser har vært knyttet til spyware/virusangrep, hvorfor du ikke får overført visse filtyper via MSN etc. Vi kan selvfølgelig komme med råd og tips i slike sammenhenger også, men dette er ikke noe vi kan lastes for. Jeg synes det er uriktig av deg å påstå at vi ikke greier å løse problemet når du pr. dags dato ikke har gitt oss muligheten til å prøve. Vi har flere ganger bedt deg komme til oss med maskinen og vi har allerede gitt support pr. telefon, e-post og chat etter beste evne. Vi er som regel villig til å strekke oss for å hjelpe våre kunder best mulig. Jeg håper likevel du forstår at vi ikke har anledning til å sende tekniker hjem til deg eller komme hjem til deg med en ny PC. Kommer du innom oss med maskinen di er jeg helt sikker på at vi kan hjelpe deg, kommer du litt tidlig kan du kanskje få hente den igjen samme dag hvis du er heldig. Med vennlig hilsen Martin Damm Laupstad Returansvarlig Mamoz AS [EDIT: Rettet en skriveleif] Endret 18. mai 2005 av Mamoz.no Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Hehe ! Ja... Har vært hele tiden skeptisk til trådstarteren og hadde visst helt rett... Mamoz går fri for min del http://forum.hardware.no/index.php?s=&act=...sult_type=posts Endret 18. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) jeg synes bare at når jeg betaler 11000kr for en pc så vill jeg at den skal funke! pcen faktisk restartes etter jeg ahr spillt i noen timer!Når jeg har spillt fra 1-4timer kommer det rare lyder fra cpu viften. Dette synes jeg er rart da, men folk sier at de kan være at olje på viften hjelper. jeg gledet meg til en ny pc, men den funker da ikke som den skal! om så dette heving av kjøp! jeg liker pc'en! denne pcen kan kjøre alle nye spill, men at den blir da restartet når jeg spiller er ikke så arti. Det jeg da tenkte er at dere ikke da greier å fixe pcen, så sitter jeg igjen med noe som ikke funker korrekt som jeg har betalt 11000kr for! men jeg har no levert den inn nå, og jeg håper at dere greier å fixe det. vil bare ha en pc som er i orden:( har ikke så mye penger, og da jeg bruker så mye, så vil jeg ha valuta for pengene:(jeg mente ikke bokstavli at dere suger, men jeg synes pcen suger pga. av at den ikke funker sånn! ja, dere har gitt meg god service. Jeg vet jeg har hatt dårlig holdning, så beklager for alt. men jeg betaler så mye penger så blir jeg veldig utafor fordi den kke funker som den skal. Jeg håper dere finner ut hva dere skal gjøre. Men, skjønner dere hva problemet er? derfor jeg gikk til forumet, for å spørre om dette. Hva vis ikke dere finner en feil? jeg finner det, fordi jeg bruker pc''en! flere i huset mitt kan bekrefte det. Dette kan skje fra 1-2 timer og 1-2 dager. og dere har den ned tl dere kanskje 1 dag, men dere begynner ikke å spille på jobben for å teste. og vis dere gjør det, så kan det være at det ikke skjer heller. så jeg håper at dere fixer det. Endret 18. mai 2005 av santana89 Lenke til kommentar
Logan Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 jeg har vært ned til de 1 gang før, med flere problemer! de kunne ikke fixe det! derfor jeg sier at de suger...omg ro ned litt:S:S jeg skjønnte ikke helt hva han sa, så dærfor spørr jeg om han kan si det på en litt enklere måte! jeg er ikke en vellutdannet advokat:S:S Jeg har lest svaret fra Martin/Mamoz, og jeg er ikke overrasket. Det som overrasker, er Mamoz sin tolmodighet med enkelte kunder. Det er noe du burde sette stor pris på Santana. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå