Gå til innhold

er dette kjøpsloven om pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*har ikke lest alle inlegg..*

jeg trudde man hadde 14 dagers angrefrist på alle kjøp jeg (med noen untak).. som også gjelder om man kjøper av privat persjoner.

var det jeg trudde..

kort sagt: FEIL!

forklaring:

i butikker kan man se varen før man kjøper, angrerettsloven er til for de kjøp der du først ser varen etter du har betalt/bestilt. Altså telefon,online osv

Lenke til kommentar

det er samme feilmeldinga vær gang ja! og ja, jeg har lest hva du har sagt kristian, men vis de nekter det på mamoz, så vil jeg at de skal lese den nettsiden da...! menmen, jeg for håpe de kan hjelpe meg:D jeg også tror det er noe med rammen, og det sa de nede på mamoz også, men vis det er ram feil elr hovedkort(minne slottene) så finner de sikkert feilen? de sa at de hadde en hardware tester elr noe, som kostet 100.000 kr

Lenke til kommentar

Santana : Hør nå på hva folk sier her !

- Last ned memtest86 og kjør den over natta (www.memtest86.com)

Finner den ingen feil, er ram'en din bra. Finner den feil, kan du henvise til denne testen når du leverer inn PC'n

- Eller lån RAM av en kamerat og se om det blir bedre

- Viftene dine begynner å bråke, fordi den automatiske viftereguleringen blir resatt når PC'n krasjer.

- Du får ikke igjen pengene dine

- Og, ja, det høres ut som problemer med ram.

mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

jeg har kjørt memtest86, og finner ingen feil på ram! kan være noe med slottene på hovedkortet.(jeg har formatert 2 ganger og installert nye drivere vær gang, pluss forskjellige bråket kommer fra rastling på grafikk kort har jeg funnet ut, og det skal ikke være sånn! ifølge det christian sier, så har jeg bevisbyrde etter 6 mnd, så jeg kan bare si hva problemet er, og vis de ikke fixer det, og jeg drar tilbake 1 gang til , og problemet ikke er fixet da heller, kan jeg gå til sak med evt. heving av kjøp, reperasjon, avslag i pris, erstatning eller omlevering! så jeg kan da heve kjøpet ifølge loven! og bare vis pc'en har mangler, og pc'en restartes av spill når dette kalles en gamers edition er ikke rett....!

Lenke til kommentar
*har ikke lest alle inlegg..*

jeg trudde man hadde 14 dagers angrefrist på alle kjøp jeg (med noen untak).. som også gjelder om man kjøper av privat persjoner.

var det jeg trudde..

kort sagt: FEIL!

forklaring:

i butikker kan man se varen før man kjøper, angrerettsloven er til for de kjøp der du først ser varen etter du har betalt/bestilt. Altså telefon,online osv

Det stemmer heller ikke helt. :)

Alle kjøp som gjøres av en kunde (privatperson) av en selger (bedrift) somikke foregår i bedriftens butikk har man angrerett på. Så tom. dørsalg der man kan se på produktet før man kjøper det har man krav på angrerett.

Lenke til kommentar

[ Alle kjøp som gjøres av en kunde (privatperson) av en selger (bedrift) somikke foregår i bedriftens butikk har man angrerett på. Så tom. dørsalg der man kan se på produktet før man kjøper det har man krav på angrerett. ]

de sa no at jeg ikke hadde angrerett..

Endret av santana89
Lenke til kommentar
[ Alle kjøp som gjøres av en kunde (privatperson) av en selger (bedrift) somikke foregår i bedriftens butikk har man angrerett på. Så tom. dørsalg der man kan se på produktet før man kjøper det har man krav på angrerett. ]

de sa no at jeg ikke hadde angrerett..

Er jo det han sier jo. Du har ikke angrerett ved kjøp over disk fra et fast utsalgssted.

Lenke til kommentar

menmen, jeg takker alle som har svart meg på dette forumet! jeg har nå fått vite litt om kjøpsloven da....! da drar jeg innom mamoz og leverer inn pc'en på onsdag, og får håpe på det beste:P takk alle sammen får all hjelp

Lenke til kommentar

Jeg har hatt liknende feil på to maskiner. På den ene var det den integrerte gfx-chipen på hovedkortet som ble overopphetet fordi vifta hadde tatt kvelden (nForce2 hk).

På den andre maskinen var det feil med ram'en på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er noen som har sagt det jeg er i ferd med å si, men siden jeg ikke gidder å lese gjennom 3 sider for å finne det ut så...

1. Det høres ut som om det er RAMen din som er problemet, prøv å kjøre en ramtest (memtest eller noe lignende)

2. Det kan være HDDen som er for varm og at det skjer slik. Skaff SpeedFan e.l. for å sjekke tempraturer.

3. Det kan hende at det er HDDen som er defekt e.l. Skaff deg et program som sjekker HDDen din fra produsentens sider.

Jeg vet at det ikke er problemet som interreserer deg, men å få pengene tilbake, men om du vet problemet så vil du uansett stå sterkere i saken mot Mamoz...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...