Amriden Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) På bluescreen har du en feilmeldingkode. Noter ned den og søk på den på google. Da finner du helt sikkert noen alternativer til løsninger på problemet. Butikkene åpner jo ikke før onsdag så du har jo litt tid å teste selv på Endret 15. mai 2005 av Amriden Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 jeg tok bilde av blue screen når det komm, når pc'en ble reboota, så skrudde jeg av automatic restart! og dette stod det: det er oppdaget t problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på maskinen. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL bla.bla.bla software, probs, bla.bla.bla hardware probs bla bla ny hardware, noe i den dur! kan det være rammen? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 er ikke det driver problem? Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 jeg har lest om andres sine problemer i denne sak, og de sier at de løste det med å skyfte ram briker, skyfte ram brikene i andre slots i hovedkortet. det er ikke software, det er jeg garantert sikker på, siden jeg har formatert Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Høres ut som du har et driverproblem. Har du noen PCI kort i maskinen? Prøv å ta ut det og se om maskinen blir stabil. Ellers så kan det ære HK eller Minne. Men du noterte ikke ned blåskjermkoden da? en lang kode bestående av bokstaver og tall Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Burde vært førerprøve for å få bruke datamaskin, akkurat som det skulle ha vært for å få unger.... Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) ro ne'a! herregud!jeg skriver her får å få hjelp, ikke bli pisset ned på! OMG ASS.......! vis emnet plager dere, så ikke skriv her! HK?harddisk? Endret 15. mai 2005 av santana89 Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Det er samme blåskjerm som foreldrene mine fikk med ujevne mellomrom de også (som jeg nevnte tidligere). Da var det hovedkortfeil. Med den var det også slik at det av og til kunne komme 2 blåskjermer på en halvtime, og av og til tok det gjerne flere døgn mellom hver gang. Skifte av hovedkort => alt funket fint. Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 ja....! jeg skal nevne alle mulige alternativer... Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL-feil kan være såmangt, prøv å få tak i resten av beskjeden. f.eks 0x00000001 (0x0..... Da kan man søke på microsoft sine supportsider etter den nøyaktige feilen og finne ut om det er driver eller noe hardware. IRQL feilmeldingen er både for software og hardware-feil, men mest for minnefeil. Test minnet ved å laste ned Memtest86 fra http://www.memtest86.com/ La denne stå å gå over natta så finner du ut om det er minnet. Her er en side du kan slå opp i for feil-beskjeden du får opp på blåskjermen: http://aumha.org/win5/kbestop.php Edit: Microsoft sin side om IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Håper dette hjelper Endret 15. mai 2005 av White_Tiger Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 STOP: 0x0000000A (0x9D086240, 0x00000002, 0x00000000, 0x8051EC1C) Det er error feilmeldingen....finner ikke noe om dette på microsoft elr på google... Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 kan noen sende meg en link til en nettside der det står om forbrukerkjøpsloven dær jeg har inen bevisbyrde før 6mnd senere...? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 kan noen sende meg en link til en nettside der det står om forbrukerkjøpsloven dær jeg har inen bevisbyrde før 6mnd senere...? Kan du slutte å gnåle om det der da! Du har ingen bevisbyrde utover det at du MÅ hjelpe forhandleren med å finne feilen. Datamaskina MÅ inn på et verksted, sånn at en tekniker kan teste maskina, feilsøke og reparere den. Du må regne med, når du kjøper datamaskin at det kan være en feil, det er ingen som 100% kan garantere at en levert vare er fullstendig feilfri. Spesielt ikke når Bill har noe med saken å gjøre. Santana; Du må bare leve med feilen frem til onsdag, så tar du med maskina til Mamoz, og forklarer de på en saklig og høflig måte hva som er problemet ditt, og ber om at de ser på saken. og slutt å gnål! Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 og slutt å gnål! Word!! Nå har du fått så mange innspill og så mye hjelp at det nesten må holde. Finner du ikke ut av det med den hjelpen du har fått nå så vent til Onsdag, plukk med deg pc'en å gå til butikken..... Må nesten si at folk har vært utrolig hjelpsom med deg med tanke på din måte å bruke forumet på... Hør på dem!! -SD- Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) den blåskjerm-meldingen har nesten alltid med RAM å gjøre. Mest trolige grunner: 1. feil på RAM-brikke. Lån en brikke med noen andre/la noen låne DIN 2. ukompatibel RAM. Samme som over (annet merke) 3. Feil på hovekort (minnekontroller). Mamoz må prøve å bytte Uansett så er det Mamoz som bør fikse dette. Nå har du jo feilmeldinga PC stopper med. Er det samme melding hver gang? da er det "kjempebra". For da er det mest sannsynlig "kun" en del det er feil på. Legg med denne feilmeldingen når du leverer inn PC. Da har de noe å ta utgangspunkt i (de vet nok at det mest sannsynlig er RAM som er problemet da) Endret 16. mai 2005 av lohelle Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Men han kan jo ikke gå inn i maskin ( det er veldig lenge siden jeg har kjøpt en ferdig maskin så jeg er ikke helt sikker på dette) for da går jo garanti ut , er det ikke sånn ? Jeg ser tydlig at du har problemer med og beherske deg, jeg fikk maskin min for 1år siden, jeg vil si at jeg var for umoden for den, lånte penger av stakkars mor, og kjøpte High end maskin, så fikk jeg med det og det, og bare ga en psu til en kamerat osv. En må være moden, og skjønne sakene, før en handler med det. Hvis du er stor i kjeften nede i den Mamoz butikken, så antagelig vil dem være det tilbake også. Måten du behandler andre på, vil du at andre skal behandle deg. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Måten du behandler andre på, vil du at andre skal behandle deg. *et prog. i officepakken* Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 kan noen sende meg en link til en nettside der det står om forbrukerkjøpsloven dær jeg har inen bevisbyrde før 6mnd senere...? les tråden her du, så finner du at jeg har sagt det, om og om igjen....lær deg ¨å lese... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå