Gå til innhold

er dette kjøpsloven om pc?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt denne nye pc'en i 4 uker nå! etter 1 uke hadde jeg problemer med den, og jeg ville bruke angreretten min! men de sa at jeg ikke hadde noe angrerett siden jeg kjøpte over disk på en nettbutikk(mamoz data)(suger btw) så nå har jeg hatt problemer med pc'en siden jeg fikk den. så jeg skal levere den inn. Jeg vet at jeg har feil på pc'en og hardware, men hva vis de sier at det ikke er noe feil med pc'en? hva vis de sier at det er min feil? jeg har ikke vært i nærheten av inne i pc'en! så jeg har lest at vis man leverer inn pc'en 3 ganger for reperasjon, men den har inen den tid ikke blitt reparert, kan man ikke da kreve pengene tilbake? selv om de sier at pc'en er i orden, mens jeg sier at det er noe feil(som jeg vet det er)? f.eks mitt problem her er at pc'en restartes etter 1-2 timer med spilling, med en blue screen of death(noe med ram) men noen ganger skjer det ikke heller. Når jeg også spiller i 1-2 timer, så begynner cpu viften å lage nå sinnsykt til bråk(jeg vet det er noe med viften(hardware)) så hvordan skal jeg bevise dette? jeg tror ikke de setter seg ned på butikken og spiller for å sjekke, og vis de gjør det, så kan det være at problemene ikke oppstår da....på den tid! så hvordan skal jeg gå frem? dette er den største dritt pc'en jeg har vært bort i. Jeg vill ha pengene mine tilbake, så hva skal jeg gjøre! håpe at de kan fixe problemet?hehe:P......

Jeg er nesten 90% garantert sikker på at de kommer ikke til greie å løse problemet, siden disse problemene oppstår bare noen gang. så hvordan da skal de greie å løse problemet?er ikke det en lov fra kjøpsloven som sier at man skal få tilbake pengene vis butikken ikke greier å løse problemene vis man går tilbake 3 ganger??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel slik at man kan kreve kjøpet omgjort om -den samme- feilen oppstår 3 ganger.. Bare gi butikken en inngående beskrivelse av problemet, så får du se om de klarer å løse det på 2 forsøk. Skjer feilen så en tredje gang, kan du kreve det omgjort.

Lenke til kommentar
uansett om de sier at pc'en er i orden, mens jeg sier at den er ikke? for jeg vet at den ikke er i orden, men det blir vanskelig å bevise det, siden du må bruke pc'en, og drive litt med den får å se hva det er...

Har du en PC-kyndig kompis eller noen i slekta ?

Lenke til kommentar

Foreldrene mine hadde et lignende problem med maskina her. De leverte den inn til reparasjon og fikk den tilbake i samme stand. Så deretter leverte de den inn igjen med en nøyaktig beskrivelse av problemet, av feilmeldinger og alt slikt, og etter det ble tingene fikset. Det viste seg at det var hovedkortet som lagde problemer, dette ble skiftet og etterpå har alt fungert helt fint.

Lenke til kommentar

rart ingen ser at kjøper her ikke har bevisbyrden. De første 6mnden fra kjøpsdato skal det legges til grunn at varen hadde mangelen ved levering. Det faktum at butikken vet om problmene fra uke en, taler for et medfødt problem, altså ikke noe kjøper skal lastes for.

Lenke til kommentar

hmmm.....! jeg vil bare rett og slett ha pengene mine tilbake! jeg betaler 11000kr fra mamoz for en pc jeg trodde var all verden, men så viser det seg at pc'en snart kommer til å gå til helvete, for den høres ut som den skal sprenges! jeg vet ikke hvordan jeg skal bevise problemene, men vill bare ha pengene tilbake!:(

Lenke til kommentar
hmmm.....! jeg vil bare rett og slett ha pengene mine tilbake! jeg betaler 11000kr fra mamoz for en pc jeg trodde var all verden, men så viser det seg at pc'en snart kommer til å gå til helvete, for den høres ut som den skal sprenges! jeg vet ikke hvordan jeg skal bevise problemene, men vill bare ha pengene tilbake!:(

hvilken modell er dette egentlig?

Lenke til kommentar

:hmm: Lukter lunte jeg, du vil kanskje bli kvitt med en PC som du har

betalt for mye og angrefristen er ute.......

Ingen kan si at en PC kommer til å gå til denne mannen :devil: på forhånd...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

:hmm: Lukter lunte jeg, du vil kanskje bli kvitt med en PC som du har

betalt for mye og angrefristen er ute.......

Ingen kan si at en PC kommer til å gå til denne mannen :devil: på forhånd...

han er ungdom...vi tenker sjelden lengre enn til nesetippen....kanskje han er pessimist eller veldig veldig skuffet over det som har skjedd...

Lenke til kommentar

jeg har hatt problemer med pc'en fra dag 1! de sa at jeg ikke hadde angrerett, siden jeg kjøpte over disk på en nettbutikk(mamoz data) (som suger btw)

Problemene:Jeg har laget en tråd om dette da, 5 ganger(ingen svar)

1. Da jeg f.eks sitter å spiller doom3, PoP2 elr brothers in arms, og kanskje mellom 15min-2t så blir plutselig dataen(sjermen) blå, og det kommer opp en masse skrift som jeg ikke rekker å lese, før pc'en faktisk restartes! dette synes jeg er helt uakseptabelt, siden dette er en gamers edition og rammen skal holde til de fleste spill. Som dere sier så kan faktisk rammen(minnet) være defektet! Noen sier at rammen er ødelagt, andre sier grafikk kort, mens andre har løst problemet med å skyfte strømforskyning! jeg har lest litt rundt og har funnet noen nettsier som sier litt om dette problemet, og denne har egentlig overbevist meg: http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-767.php

Her er det en som har samme problemet og har løst det med å skyfte ram brikkene ut med nye, elr skyftet slott i hovedkortet! Jeg tror egentlig ikke at hovedkortet kan være skadet(slottene av minntet da), så da gjennstår at rammen er sikkert defektet! kanskje der kan lese denne nettsiden, og tenke litt på om det kan være noe annet.

2. Her har jeg problemer med at pc'en høres ut som en flymaskin da jeg har spillt i 1 time! det står forran kabinettet når speed: f.eks er over 4700power begynner den å høres ut som en oppvaskmaskin! jeg har prøvd å skrudd strømforskyneren på fullt, med å skru opp hastigheten bak pc'en, og den lager samma lyden+ litt extra da bråket begynner! jeg har skudd den ned, og samme skjer. Når bråket er, så tror jeg at strømforskyneren lager mest, men også at sideviften lager noe til gnistre(rastle) lyder da dette skjer! Men mens jeg hører ved kabinettet, godt etter, så hører jeg at det kan være cpu viften som har skylden!

3. Noen ganger, og da pc’en har blitt restartet etter spill, så kommer det en feilmld: windows er gjennopprettet etter en alvorlig feil. Denne feilmld sier at det er noe med device drivere(elr noe) som har med drivere å gjøre. En annen feilmelding er at iexplorer ikke kunne bli lest pga. Minnet ikke kunne bli lest. Dette har jo sikkert noe i sammenheng med nmr 1. å gjøre. Jeg har tatt screenshots av alle feilmeldingene jeg har hatt, og de ligger på skrivebordet.

Det jeg tenker da, siden dette skjer kanskje etter 1-2 timer med spilling(begge problemene) og det skjer ikke til noen annet, er at dere kommer ikke til å sette dere ned og begynne å spille, så hvordan skal dere komme i bunns i dette?dere kan jo kjøre en memtest86 og skjekke om det er noe med rammen, elr at det kan være noe med grafikk kort(tror ikke det) elr at pc'en blir overhetet. men det skal den jo ikke bli, siden det faktisk er 4 vifter på pc'en! temperaturen på pc'en når jeg spiller er mellom 33-37 grader! og det er jo normalt?! jeg kjøpte pc'en for å spille, siden den da heter gamers edition, så skal den jo takle de siste spillene, og de spillene som kommer iallefall 1 år i framtiden! Jeg blir veldig frustrert og utav meg pga. dette, siden jeg da har betalt 11000kr for en pc!

Konklusjon da er jo at, for nmr 1. er at rammen, grafikk kort eller PSU(strømforskyning)er ødelagt)

2. sidevifte eller PSU(strømforskyning), har gått i stykker.

3. Software elr drivere til mobo elr grafikk kort(elr selveste grafikk kort er skadet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...