Gå til innhold

noe rart med forsterkeren min


Anbefalte innlegg

her om dagen da jeg hadde det litt morro (kjekt når man kjeder meg) da fant jeg ut at jeg skulle spille med bare subben å sjekke hvor mye den klarte(passiv)...

 

på forforsterkeren min da kan jeg ikke dra på mer en "5 av 10" før effekttrinnet ikke klarer mer. men jeg bestemmte meg for å dra opp mer. men da begynte elementene å slå dobbelt så fort som de egentlig skulle... det gikk fint bare jeg skrudde ned igjen. eneste lyd forskjellen jeg hørte var at bassen ble mye penere faktisk. ble fastere og slaggene i brystet sluttet(de likte jeg ikke. morro når man VIRKELIG kjenner bassen hehe..)

 

hva kjedde? hehe alt overlevde. ikke noe brente/sprengte ellementer eller forstrekere.

 

EDIT: lyden gikk i fra booooom......booooom.......boooom til bombombombombom...

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det John Lee Hooker's "Boom Boom Boom Boom" du hørte på?

 

Det at elementene i basskassa begynner å vibrere raskere ved høyt volum på forsterkeren,kommer av at forsterkeren mister fullstendig kontroll på "start" og "stopp" på elementet.Forsterkeren klarer ikke å levere nok strøm.

Endret av audiomur
Lenke til kommentar
Var det John Lee Hooker's "Boom Boom Boom Boom" du hørte på?

 

Det at elementene i basskassa begynner å vibrere raskere ved høyt volum på forsterkeren,kommer av at forsterkeren mister fullstendig kontroll på "start" og "stopp" på elementet.Forsterkeren klarer ikke å levere nok strøm.

var ikk den sangen nei

 

ok hvis det var det som var problemet har jeg misforstått litt. trodde kanskje elementene var kravstore jeg så dem krevde mye av forsterkeren for å yte naximalt. virket nemelig som om elementene begynte å jobbe skikelig når dette skjedde hehe...... men men. samme det. tror kanskje jeg skal selge subben alikevel... har ikke bruk for den hvis jeg kjøper meg Cerwing Vega CLSC-215

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
minn meg på at jeg ikke kjøper den sub'n fra deg. har vel sannsynligvis rævkjørt det elementet da. :wee:

hehe....

 

tror faktisk elementene(2*10") er i god stand. trenger bare en kasse som er litt minde (står i 112L selvbygget kasse)

 

BTW: er jo egentlig ikke subbere da. er noen KRAFTIGE bassere...

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...