nomore Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Holder som noen sikkert har sett på med et lite prosjekt på si. Holder på å planlegge en liten utvidelse til denne, og har dermed et lite spørsmål. Eg skal vise video fra et rom på kommando, og trenger da et program til å gjøre det, og ikke explorer eller programvaren som følger med. Eg har prøvd nettverkskamera tidligere. Men de eg har prøvd har eg enten måttet bruke Internet Explorer for å se film, eller bruke medfølgende programvare. Men eg ser nå at det kommer en del nettverkskamera som bruker MPEG4, bla dette, som er, slik eg har forstått det, lik DVD?. Betyr det da at eg kan bruke for eksempel WMP, Winamp eller VLC til å se filmen på(live)? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 MPEG2 = DVD MPEG4 = WMV, DivX, XviD osv... Leste litt inne på dlink siden. Det så ut som om du kan ha tilgang til kameraet via network nighbourhood. Tipper du kan streame rett fra kameraet og inn i et videoavspillingsprogram, som f.eks. windows mediaplayer, men er ikke 100% sikker på at jeg tolka det på dlink sine sider rett. Send en liten mail til psdata eller direkte til dlink så får du et 100% riktig svar hvertfall! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Noen som har flere synspunkter? (grave opp glemt tråd ) Nye krav: - eg må kunne se kamera-feeden fra tv eller fra pc'n - lagre enkeltbilder lokalt på kamera, eller på en nettverksdisk - trigge opptak/bilde via sensor(dørklokke/bevegelse/ekstern sensor) - helst kablet, da eg ønsker å bruke strøm via nettverket. Noen som har prøvd å satt opp dette før? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå