Gå til innhold

Litt forskjellige bilder av nybegynner


Anbefalte innlegg

Hei.

Etter å ha fått litt krass kritikk sist gang jeg postet her så prøver jeg meg igjen.

 

Først ut er to bilder av ringenes herre boka. Liker det første bildet best, men syntes det svarte i nederste venstre hjørne ødelegger ganske mye.

Resize%20of%20Ringenes%20Herre1.JPG

Det neste bildet av ringens herre syntes jeg ikke ble fullt så bra som det andre. Fokuset ble litt feil.

Resize%20of%20Ringenes%20Herre2.JPG

 

Neste bildet så prøver jeg meg på en rose igjen. Desverre hadde jeg ikke en ekte rose for hånden så jeg valge en falsk rose.

Dette bildet syntes jeg ble ganske bra, bakgrunnen kunne kanskje vært litt mer nøytral mot øverste høyre hjørne

Resize%20of%20Rose%20p%e5%20h%e5ndkle.JPG

 

Det eneste som er gjort med bildene i etterkant er å resize dem.

 

Så kom med kritikk, men husk på at bildene er tatt med et gammelt kompaktkamera med svært få innstilnings muligheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, måtte le litt når jeg så det siste bildet ditt. Etter å ha tittet på flotte naturbilder i all slags fora på nettet, så kommer plutselig en rose av plastikk som ligger på en håndduk. :) Ny trend kanskje? Latmanns-naturbilder?

 

Ble bra boka på bilde nummer to der. :thumbup:

Lenke til kommentar

Kommentar til rosebilde. Mener å kjenne igjen temaet med en rose i en svart sofa? Samme fotograf?. Uansett dette er på alle måter et mye bedre bilde. Skarp og fint fokusert blomst og så "forsvinner" resten innover i bildet. At du har valgt diagonal "bevegelse" gjør svært mye bra synes jeg.

Ellers er jeg enig i at bilde 2 av boksidene ble best. Kjempefin og bevisst? bruk av fokusering som skaper liv i bildet. Bilde 1 ble mye mer flatt

Alt i alt en hederlig innsats. :thumbup:

Lenke til kommentar
Kommentar til rosebilde. Mener å kjenne igjen temaet med en rose i en svart sofa? Samme fotograf?. Uansett dette er på alle måter et mye bedre bilde. Skarp og fint fokusert blomst og så "forsvinner" resten innover i bildet. At du har valgt diagonal "bevegelse" gjør svært mye bra synes jeg.

Ellers er jeg enig i at bilde 2 av boksidene ble best. Kjempefin og bevisst? bruk av fokusering som skaper liv i bildet. Bilde 1 ble mye mer flatt

Alt i alt en hederlig innsats. :thumbup:

Stemmer at jeg er den samme fotografen som av rosen på sofaen.

Flott med god kritikk, men dere må gjerne komme med ting jeg kan prøve å gjøre bedre neste gang.

Lenke til kommentar

Bok #1 og rosa liker jeg. Liker vinkelen på bok#1 bedre enn på #2, men det mørke odelegger litt som du sier. JUeg var også "med på" rosa du posta på sofaen, dette er mye bedre. Ville lell bruket et håndkle med en annen farge..... Ville også fått med hele stilken kanskje...

 

F828

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...