Gå til innhold

beste film regissør,..,

star-wars

Anbefalte innlegg

Må si at min favoritt for tiden er Haneke. Han har ikke laget noen gullkorn, men til gjengjeld har han klart å holde et svært høyt nivå på samtlige av hans filmer.

Det samme kan sies om Darren Aronofsky, Billy Wilder og Chan Wook-Park.

Jeg har lyst til å Krzysztof Kieslowski, Ingmar Bergman, Stanley Kubrick,, Akira Kurosawa, Jean Renoir og Friz Lang, men har bare ikke fått sett nok av de enda.

Har på mange måter også lyst til å nevne bl.a. Chaplin og Woody Allen, men de holder dessverre ikke høy nok standard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nah. Goodfellas > Miller's.

Gudfaren Part 2 > Gudfaren, btw.

Ang. Gudfaren er jeg kjempeenig. Goodfellas nådde ikke helt opp til Miller's. Det blir en 8/10 mot 9/10. Og jeg liker Scorcese, men jeg digger Coensa.

Great at du er enig ang. Gudfaren. Part 2 er alot better.

Ga forøvrig Miller's Crossing 8 og Goodfellas 8.5. Både Scorsese og Coenbrothers er knall. Coens NCFOM er btw over Goodfellas igjen. Men så er heller ikke det en mafiafilm.

Lenke til kommentar

Akkurat Tarantino blir nok mislikt ganske sterkt i de kretsene ja. Bortsett ifra hans to første filmer har han ikke noe spesielt å skryte av, men han er for all del en god regissør. Han går i helt feil retning though. Men han mister alt for mye respekt pga. hans populæritet, noe som er litt ironisk og synd.

Det er mye morsommere å si at ens favorittregissør er en obskur armener som har laget 2 avant-garde filmer for 15 dollar, en Kubrick ja ^___^

Lenke til kommentar
Det er mye morsommere å si at ens favorittregissør er en obskur armener som har laget 2 avant-garde filmer for 15 dollar, en Kubrick ja ^___^

Det kan jeg sagtens si meg enig i, er hakket mer interessant da. Jeg må ærlig innrømme at jeg hadde syntes topp 100-lista mi hadde vært litt mer spennende hvis den ikke var full av Hollywood-filmer fra rundt 90-tallet, som også befinner seg på alle andres lister. Men når dette er filmene jeg liker best har jeg ikke tenkt å bitche over det. Og så lenge den obskure armeneren ikke fenger meg nok, skal Kubrick få beholde favorittregissørplassen, spennende eller ei.^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil gjerne si meg enig i mange tidligere poster, Quentin Tarantino, har vel kopiert mye, men reservoir dogs er hans beste film..

Men vi har jo også en som ikke har blitt nevnt i denne tråden, Sam Mendes. Han har laget tre mesterverk, og er veldig ung fremdeles. Jarhead, American Beauty og Road to Perdition.

Mitt forbilde er Stanley Kubrick, The shining, eyes wide shut (For en scene i den filmen) og Clockwork er nydelige filmer.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne si meg enig i mange tidligere poster, Quentin Tarantino, har vel kopiert mye, men reservoir dogs er hans beste film..

Men vi har jo også en som ikke har blitt nevnt i denne tråden, Sam Mendes. Han har laget tre mesterverk, og er veldig ung fremdeles. Jarhead, American Beauty og Road to Perdition.

Mitt forbilde er Stanley Kubrick, The shining, eyes wide shut (For en scene i den filmen) og Clockwork er nydelige filmer.

Sam Mendes skuffet enormt med Jarhead, filmen var omtrent et lappeteppe av tidligere krigsfilmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...