Gå til innhold

beste film regissør,..,


star-wars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- David Lynch: (Eraserhead, Lost Highway, The Elephant Man, Blue Velvet, Mulholland Drive osv osv osv)

- Ridley Scott: (Blade Runner(!), The Gladiator, Thelma & Louise, Black Hawk Down, Matchstick Men m.fl)

- Tom Tykwer: (Der Krieger Und Die Kaiserin, Lola Rennt, Heaven)

- Sam Raimi: (Evil Dead og The Hulk)

- Peter Jackson: (Braindead, Bad Taste, Forgotten Silver, The Frighteners, Meet the Feebles)

- Takashi Miike: (Ichi The Killer, Audition, One Missed Call)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Helt klart:

-Takashi Miike (Ichi the Killer, Audition, Deadly Outlaw: Rekka, Dead or Alive, Gozu, Agitator, Ley Lines)

 

Og

-John Woo (A Better Tomorrow, A Better Tomorrow II, Bullet in the Head, The Killer, Hard-Boiled, Once A Thief) rett bak på en utrolig sterk andreplass.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Sam Raimi: (Evil Dead og The Hulk)

 

Sam Rami har ikke laget The Hulk men det har Ange Lee, rett meg hvis jeg tar feil, med mindre du tenker på en annen film med navnet "The Hulk"

 

Men uansett synes at Michael Bay har laget mange gode filmer(Bad Boys I, II, The Rock, Pearl Harbour osv) :D

 

 

EDIT:

 

Damn glemte ut Ridlet Scott jeg whf :realmad: Han er bare så god til å lage filmer (The Gladiator, Hanibal, Kingdom Of Heven, Black Hawk Down, Alien osv) :love:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Ang Lee har laget "The Hulk" som gikk på kino for et par år siden. Mener å huske at vår godeste venn Sam har laget en kortfilm om hulken. Han har iallefall laget Spiderman 2.

 

Bør ikke prate så mye om superheltfilmer da jeg synes at de suger balle alle som en. (Bortsett fra Supergirl - hun rocker!)

Lenke til kommentar

John Woo klar ener og vi snakker selvfølgelig Hong Kong filmene.

 

David Fincher, Alex Proyas, Quintin Tarantino, Coen Brother's, Peter Jackson, Luc Besson, M. Night Shyamalan, Brian De Palma, Ridley og Tony Scott, Steven Spielberg, Kevin Smith, Francis Ford Coppola, Tsui Hark, Steve Soderbergh, Yuen-Woo Ping.

 

Denne gjengen har laget mye moro...

 

Edit: Glemte jo Michael Mann i farten, hvordan er det mulig.

Edit 2: Alzheimer er en fin bil, Tim Burton må jo også nevnes...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
- David Lynch: (Eraserhead, Lost Highway, The Elephant Man, Blue Velvet, Mulholland Drive osv osv osv)

- Ridley Scott: (Blade Runner(!), The Gladiator, Thelma & Louise, Black Hawk Down, Matchstick Men m.fl)

- Tom Tykwer: (Der Krieger Und Die Kaiserin, Lola Rennt, Heaven)

- Sam Raimi: (Evil Dead og The Hulk)

- Peter Jackson: (Braindead, Bad Taste, Forgotten Silver, The Frighteners, Meet the Feebles)

- Takashi Miike: (Ichi The Killer, Audition, One Missed Call)

Jeg kan egentlig bare si meg enig i de du har listet opp her. Spesielt David Lynch er skremmende bra!

Men du har vel glemt Quentin Tarantino her vel? Eller er du ikke fan? Han er ihvertfall en av mine favoritter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...