Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

feil med ny pc: bråk, rebooting og feilmeldinger

Anbefalte innlegg

ok, sånn er det da:

1. Da jeg f.eks sitter å spiller doom3, PoP2 elr brothers in arms, og kanskje mellom 15min-2t så blir plutselig dataen(sjermen) blå, og det kommer opp en masse skrift som jeg ikke rekker å lese, før pc'en faktisk restartes! dette synes jeg er helt uakseptabelt, siden dette er en gamers edition og rammen skal holde til de fleste spill. Som dere sier så kan faktisk rammen(minnet) være defektet!Noen sier at rammen er ødelagt, andre sier grafikk kort, mens andre har løst problemet med å skyfte strømforskyning! jeg har lest litt rundt og har funnet noen nettsier som sier litt om dette problemet, og denne har egentlig overbevist meg: http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-767.php

Her er det en som har samme problemet og har løst det med å skyfte ram brikkene ut med nye, elr skyftet slott i hovedkortet! Jeg tror egentlig ikke at hovedkortet kan være skadet(slottene av minntet da) så da gjennstår at rammen er sikkert defektet! kanskje der kan lese denne nettsiden, og tenke litt på om det kan være noe annet.

2. Her har jeg problemer med at pc'en høres ut som en flymaskin da jeg har spillt i 1 time! det står forran kabinettet når speed: f.eks er over 4700power begynner å høres ut som en oppvaskmaskin! jeg har prøvd å skurdd strømforskyneren på fullt, med å skru opp hastiheten bak pc'en, og den lager samma lyden+ litt extra da bråket begynner! jeg har skudd den ned, og samme skjer. Når bråket er, så tror jeg at strømforskyneren lager mest, men også at sideviften lager neo til gnistre(rastle) lyder da dette skjer!

3. Noen ganger, og da pc’en har blitt restartet etter spill, så kommer det en feilmld: windows er gjennopprettet etter en alvorlig feil. Denne feilmld sier at det er noe med device manage(elr noe) som har med drivere å gjøre. Dette tror jeg er software(drivere) sin skyll, men ville ha med dette også! Nmr 1 og 2 er viktigst!

Konklusjon da er jo at, for nmr 1. er at rammen, grafikk kort eller PSU(strømforskyning)er ødelagt)

2. sidevifte eller PSU(strømforskyning)

3. Software elr drivere til mobo elr grafikk kort(elr selveste grafikk kort er skadet)

hva tror dere?

Endret av santana89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå av restart ved blå skjerm:

Windows + Pause -> Avansert -> Oppstart og gjennoppretting -> (ta bort)Start på nytt automatisk

Sjekkliste for ustabil maskin:

* Er CPUen varm?

* Er skjermkortet varmt?

* Levérer strømforsyningen nok strøm?

* Er maskinen overklokket?

* Er alle kabler riktig tilkoblet?

* Ser du noen fysiske skader eller kjenner unormal lukt?

* Har du oppdatért drivere og nyeste BIOS?

Om du bruker windows:

* Har du antivirus, antispyware og brannmur?

* Er maskinen ryddig? Når ble den sist formatért?

* Har du fjernet cookies og temp.-filer?

Jeg håper dette hjelper deg.

Lenke til kommentar

1) Test minnet med Memtest. Da vet du om minnet ditt fungerer. Det kjører en stress test på minnet og vil finne en evt. feil i minnet ditt.

2) Utslitte vifter? Lever inn, reparer, betal...

3) Kom med feilmeldingen. BSOD gir faktisk litt info om hva som krasjer. (Hvis du ser i andre svar til deg på diverse andre subjects, så ser du hvordan du får BSOD til å bli stående uten restart)

Lenke til kommentar

95% sikkert driver som er problemet. Siste 5% er feil i HW.

Last ned nye drivere til ALT i maskinen, og installer disse. (Med mindre det kommer fram av BSOD hvilken driver som er problemet, da kan du begynne med denne og se om det hjelper)

Hvis du ikke vet hvordan, lever inn maskinen. PC reperatører skal også leve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...