scrutinizer Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Har et oppsett med en speedtouch 510i (NGT) som er koblet opp mot en linksys wrt54g for å ha trådløsdel i nettet. Problemet er at jeg ikke får port forwarding til å funke. Har satt 192.168.1.XXX til port 1412 udp/tcp i linksysen og det samme i speedtouchen. Dc++ som jeg ønsker å forwarde til har den interne ipadressen som er 84.48.53.XXX. Er det fordi jeg har to routere på at det blir problemer eller??? Lenke til kommentar
pine Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Sett opp speedtouchen som bridge. Bruk linksys routeren til å håndtere pppoe . Og da har du bare linksysen å styre med når det gjelder forwarding. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Når du skal forwarede en port gjennom to routere, så forwarder du først porten i router 1 (NGT) til IP-adressen til router 2 (Linksys). Så forwarder du den samme porten fra router 2 til IP-adressen til den maskinen du ønsker. For å gjøre konfigurering enklere, så er det en fordel å konfigurere Linksys'en om til aksesspunkt slik at portforwarding kun er nødvendig på NGT-routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå