Gå til innhold

Lage "Mediaenhet" til pc

Anbefalte innlegg

Har begynt å se meg litt lei av å måtte ned under bordet hver gang jeg skal sette inn en cd, et minnekort eller bare skru på pcen... Etter litt tenking har jeg nå funnet ut at jeg vil lage meg en slags mediabay som skal stå på pulten ved siden av skjermen! Er ingen mester i sketchup, men her er ihvertfall litt hva jeg tenker på

1.jpg

Sette inn en Dvd-rw (hvis jeg tar meg råd til det, en slim slot-in), en minnekortleser, 4 usbporter foran og to på toppen(til minneplugg og ipod shuffle). Også planlagt en powerknapp.

Kjøper en ide til usb overgang til dvden og kobler alt til en enkel usbhub inne i enheten slik at det kun er en usbkabel, strøm til dvd og kabel til powerknappen som kommer ut.

Noen som har noen gode forslag til endringer? Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg lettest kan få usb portene til å se pent ut? Kjøpe og operere et par huber?

Håper på noen gode forslag til å gjøre den bedre!

Hallvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

har tenkt på det samme selv :D den tegninga der ser jo grei ut, men er det ikke en del finere med svart? god ide! stå på :thumbup:

Lenke til kommentar
har tenkt på det samme selv :D den tegninga der ser jo grei ut, men er det ikke en del finere med svart? god ide! stå på :thumbup:

Har vel egentlig ikke tenkt noe særlig på farge...Eller materiale egentlig... Hva egner seg best? Finér?

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

finer er bra, men det hadde jo vert konge å mekket den i plexi, med en varmepistol for å bøye kantene.. da blir det fine og avrundede kanter :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå har jeg ihvertfall ordnet digge usbhuber som lett kan moddes inn i kabinettet...

U4-2a.jpg

Så over til neste problem!

Er keen på å flytte Power, reset, powerled og hddled opp. Har prøvd å titte litt rundt på elfa, men er ikke så lett å finne frem! Noen som kan hjelpe meg å finne frem?

Trenger to smude knapper, 2 leds, ledning og plugger til å koble på hovedkortet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...