Hefla Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Har begynt å se meg litt lei av å måtte ned under bordet hver gang jeg skal sette inn en cd, et minnekort eller bare skru på pcen... Etter litt tenking har jeg nå funnet ut at jeg vil lage meg en slags mediabay som skal stå på pulten ved siden av skjermen! Er ingen mester i sketchup, men her er ihvertfall litt hva jeg tenker på Sette inn en Dvd-rw (hvis jeg tar meg råd til det, en slim slot-in), en minnekortleser, 4 usbporter foran og to på toppen(til minneplugg og ipod shuffle). Også planlagt en powerknapp. Kjøper en ide til usb overgang til dvden og kobler alt til en enkel usbhub inne i enheten slik at det kun er en usbkabel, strøm til dvd og kabel til powerknappen som kommer ut. Noen som har noen gode forslag til endringer? Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg lettest kan få usb portene til å se pent ut? Kjøpe og operere et par huber? Håper på noen gode forslag til å gjøre den bedre! Hallvard Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 har tenkt på det samme selv den tegninga der ser jo grei ut, men er det ikke en del finere med svart? god ide! stå på Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 har tenkt på det samme selv den tegninga der ser jo grei ut, men er det ikke en del finere med svart? god ide! stå på Har vel egentlig ikke tenkt noe særlig på farge...Eller materiale egentlig... Hva egner seg best? Finér? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 finer er bra, men det hadde jo vert konge å mekket den i plexi, med en varmepistol for å bøye kantene.. da blir det fine og avrundede kanter Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 En slik boks vil helt klart ta seg godt ut i aluminium eller stål! Med blanke overflater.. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Aluminium ja. Var selv innom Claser'n for litt siden å handla en alu-plate litt større enn A4 for å lage plekterbrett til gitaren. Var ganske greit å jobbe på med Dremel og håndrasp. Jeg har utrolig nok også tenkt på noe slikt http://home.broadpark.no/~kjkjorst/bilder/cdrom.jpg Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hvor finner dere ide til usb? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hadde blitt stiligt dette ja, sjekk signaturen min for slot-load (både vanlige og slim-line) Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Zevs: Jeg har denne fra komplett http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307382&cks=PRL Endret 15. mai 2005 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 slik en har jeg og lyst på Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Zevs: Jeg har denne fra kompletthttp://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307382&cks=PRL Galskap å kjøpe sånn på komplett... Koster under hundrelappen på ebay ink. frakt! Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Har begynt å tenke litt på BeQuiet prosjektet som var igang for en stund siden... Noen som har noe formening om hvor man kan skaffe sånne aluplater? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Norsk stål fører sånt, ellers så kan du bare spørre din lokale blikkenslager! Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Nå har jeg ihvertfall ordnet digge usbhuber som lett kan moddes inn i kabinettet... Så over til neste problem! Er keen på å flytte Power, reset, powerled og hddled opp. Har prøvd å titte litt rundt på elfa, men er ikke så lett å finne frem! Noen som kan hjelpe meg å finne frem? Trenger to smude knapper, 2 leds, ledning og plugger til å koble på hovedkortet... Lenke til kommentar
sigen Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hvor fant du den USB-HUB`en? den var jo digg! *VilHa* Knapper vet jeg ikke noe om, best å lage selv LED`s la du jo kjøpe på f.eks. Clas Ohlson eller Lysdioden.com, og pluggene kan du vel få fra en gammelt kabinett? Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Hvor fant du den USB-HUB`en? den var jo digg! *VilHa* De koster 1 cent på ebay ! Med porto ender de opp på 65kr Du kan få omtrent hva det skal være kjempebillig på ebay! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå