tørrfisk Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Jeg fikk tak i cubase SX billig for en stund siden, men har ikke fått satt meg inn i det godt nok, så har holdt meg mest til Cool Edit pro. Jeg var i Tyskland for en uke siden og kjøpte meg "Drumkit from Hell" der. Men jeg har aldri skjønt hvordan man får importert lydene så man kan programmere en trommemaskin med dem. Viss noen kunne forklare meg enkelt hvordan jeg programmerer trommer og importerer sampler i cubase så ville jeg satt veldig pris på det! Endret 16. mai 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Er det ingen måte å fikse det slik at fks SonorC.wav er stortromme, SnareB.wav er snaredrum osv ? Jeg er helt grønn med trommemaskiner Har ikke trengt å bruke en før nå etter jeg slutta i bandet mitt. Viss noen kunne gi meg en enkel guide så hadde det vært flott!! Er det noen annen enklere måte å programmere trommer med realistisk lyd? Er åpen for alle forslag, kommer til å bruke Cool Edit pro til å sette alt sammen (det er der jeg tar opp gitar) Endret 16. mai 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Fragletrollet: Kan du forklare litt? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg har ingen first hand experience med Cubase, da jeg bruker FL Studio til dags dato Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Kan du forklare hvordan du gjør det med Fruity loops da? Har en kompis som kan låne meg det, tror og han har Battery. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Du trenger da ikke en trommemaskin for å bruke trommesamples i FL. Bare dra samplesene inn i "step sequenseren" og så programmerer du dem der Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Men jeg aner lite om tromme programmering i det hele tatt Er gitar som er greia mi. Kan du forklare i enkle trekk hva jeg skal gjøre for å lage en lydfil med trommespor som jeg kan mikse inn med min gitarspilling? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Ekke så vanskelig Endret 16. mai 2005 av Fragletrollet Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Reason 2.5/3.0 har jo en ganske anvendelig trommemaskin da. Har laget trommer for en metallåt med trommemaskinen i Reason med svært naturtro resultater Endret 16. mai 2005 av skag1 Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Hvordan er kvaliteten på samplene i FL? Jeg vil ha stortrommelyd ala Meshuggah, Opeth osv. Kan man lage naturtro stortromme "virvler" over lang tid? (ofte brukt i metall) Takk for screenshot fraggle! Skag1: er den vanskelig å bruke? Gidder du å gi meg et klipp? Endret 16. mai 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Samplesene som følger med er ikke all verden. Skaff deg egne samples... Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg har Drumkit from Hell, som er de beste trommesamples man får tak i (tror jeg ) Men har aldri fått til å importere de noen plass Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Har ike peiling jeg nei... Sorry! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg har Drumkit from Hell, som er de beste trommesamples man får tak i (tror jeg ) Ikke langt i fra, i så fall. Bruker DFH selv og er superfornøyd. Det du trenger er en software sampler. Selv bruker jeg fxPansion DR-008 med DFH. Det er bare å gå inn på hjemmesiden til Toontracks, logge seg inn og hente ned innstillings-filen til din sampler. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Noen som kan forklare meg enkelt hvordan jeg bruker trommemaskin i reason 3? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Tror du finner et oppsett for den også på Toontracks sine hjemmesider... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå