Skagen Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Hei. Skal investere i en ekstern 19" rack-monterbar EQ og lurte på hvilken forslag folk sitter med. Tenkte først på en digitalgrafisk EQ, men de er litt vel dyrt ser jeg. Ca 2500 - 3500 kr for de billigste, og jeg har egentlig ikke bruk for 31-bånds EQ. Jeg har tittet litt på noen 5-bånds parametriske EQ'er slik som Behringer PEQ2200 (kr 1160,-) og Alto Q (kr 1705,-). Men Behringer'en og Alto'en er helt identiske på funksjonene, slik som plassering av båndene, vidden på båndene, mengden gain per bånd osv. Etter hva jeg har forstått er de helt identiske, med untak av utsenede. Men hvorfor koster Alto'en 600 kr mer enn Behringeren? Er det noe jeg har gått glipp av? Er håpløst å finne noe tekniske specs på Alto'en, men Behringer's specs finner man her. Enda mer teknisk lesning finnes i manualen. Noen som kan hjelpe meg å finne ut forskjellene og evt bidra med forslag/tips? Prisklasse; 1000 - 2000 kr. Endret 15. mai 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Alto er et bedre merke enn Behringer. Har selv litt sketchy opplevelser med Behringer, og relativt gode med Alto, så jeg vet iallefall hva jeg ville valgt. Ellers har både Art og Alesis meget gode eQ'er Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Takker for respons. 1 - 0 i Alto's favør nå da. Men hva mener du med sketchy? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Tja. Ikke allverdens kvalitet, litt "jalla". Du kan være heldig å få produkter som er gode (noen få modeller), men resten er plagiat laget i Kina. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Ah. Jeg har hørt Behringer er tysk, men produserer i Kina ja. Men siden Behringer er så "mainstream" tenkte jeg kanskje det var p.g.a kvaliteten man får til prisene. Jeg har ingen personlig erfaring med Behringer, men jeg kjenner flere som påstår Behringer er tingen. (det rimte) Men Alto har jeg ikke klart å finne så mye ut av. De er litt hemmelige ser det ut som Men det jeg fant om Alto var: I'm not sure exactly who's behind Alto, but their manual describes them as having R&D centres in Italy, the Netherlands, the UK and Taiwan. I get the impression that their equipment is built in the Far East — I'd have thought that it would have to be to sell at these undeniably attractive UK prices Fra denne artikkelen. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg prøver å unngå Behringer hvis det inngår i selve signalkjeden, spesielt hvis det er i opptakskjeden. (Men så skal det nevnes at når jeg skulle handle nye monitorer etter et innbrudd spanderte jeg kun på meg Behringers TRUTH... Hater at man får andre prioriteter etter hvert... hus var/er fremdeles dyrt.) I den prisklassen hadde jeg gått for Alto'en. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Moskus my man! Jeg stoler på deg, så jeg går nok for Alto'en da. Edit: Klarte endelig å fiske opp manualen til Alto'en. Står ingenting hvordan type forsterker det er intergrert i den, hvilken filterløsning de har, om den har anti-thumping/forsinkelse ved in/out o.l. slik som jeg leste i Behringer's manual. Også er det noe kortere vidde på båndene på Alto'en (1.6 oct vs. 2.0 oct på Behringer) Endret 16. mai 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Edit: Klarte endelig å fiske opp manualen til Alto'en. Står ingenting hvordan type forsterker det er intergrert i den, hvilken filterløsning de har, om den har anti-thumping/forsinkelse ved in/out o.l. slik som jeg leste i Behringer's manual. Også er det noe kortere vidde på båndene på Alto'en (1.6 oct vs. 2.0 oct på Behringer) Nei, men for å si det slik: Hjelper det deg at Behringer beskriver disse "parameterne"? Behringer har en tendens til å skrive mye relativt unødvendig informasjon i manualene sine for å virke "proffe". I manualen for BCF2000 står det f.eks. at faderne er stille, beskrevet med en haug med fancy navn. Faderne er langt fra stille. Ved sakte volum-forandringer bråker de som et treskeverk! (Men ved plutselige sprang i volum så er de stille). Endret 18. mai 2005 av moskus Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Vel, mange som påstår at folk sier lite pent om Behringer p.g.a image. Men vet ikke helt jeg. Har sendt mail til Alto, men er 99,8% sannsynelighet for at jeg går for Alto'en uansett da. Men skal Behringer ha ett pluss for noe, så er det utsenede på denne! Men som sagt; Det ble Alto'en Men takk til allesammen for input Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Vel, jeg har inntrykket av at folk kritiserer Behringer pga. dårlige erfaringer. Har du hørt mikrofonforsterkerne på en Behringer miksepult (uansett størrelse)? Absolutt ikke noe å hoppe i taket for... Men noe klarer de. Skulle jo bare mangle for en bedrift som egentlig har overlevd på å kopierer dyrt utstyr og selge det billig... POD/V-Amp, SM58/XM200S, gitarforsterkere, effektprosessorer, etc etc... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå