A_N_K Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Med henvisning til tittelen er det selvfølgelig med tanke på subprosesser i Python. Tingen er at jeg har aldri brukt OS X (noe særlig), og skrev et lite program for å hjelpe en bekjent (som sitter i en ganske annen del av verden) som bla. involverer oppstart av et eksternt program (Audacity). Men det virker som programmet ikke ligger i shellets PATH, må man da bare finne den absolutte den absolutte stien (regner med at det er på Unix-format i OS X) til programmet via desktop-miljøet eller er det noe annet smart man kan gjøre? Edit: Når vi er inne på subprosesser, modulen subprocess var riktig praktisk. Snublet tilfeldigvis over den, og jeg regner med å bruke den en del framover :] Endret 15. mai 2005 av A_N_K Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Du fant ut av det med subprocess, da eller? Ulempen med den modulen er at den er ny ;-) Andre utveier finnes i os.syste, os, popen (2,3,4) og alle os.exec-variantene. os.modulen er platform-uavhengig om ikke annet er angitt. Unix er Unix, vil jeg tro. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Nja, fant ikke ut av det med OS X, men har begynt å bruke subprocess i et program jeg skriver på. Jeg hadde sannsynligvis endt opp med et eller annet overbygg for prosesshåndtering uansett. Det jeg vel trenger å finne ut er hvordan jeg får den absolutte stien til audacity, ikke en gang 'locate'-kommandoen kunne oppdrive den. Problemet er at jeg er helt grønn når det gjelder filsystemet i OS X (virker som det er et system med applikasjonsfoldere). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå