Gå til innhold

lite fps i fps spill med god pc.hjelp!

Anbefalte innlegg

jeg har lite fps i fps spill. datamaskin: Intel P4 1.6Ghz 256mb rd ram(400mhz bus) GF2 PRO 64mb . Jeg har prøvd det meste av intel sine hovedkort drivere av det som skulle passe. v-sync av , 4x agp, prøvd winxp.98.2k, prøvd de fleste detenator driverne som er fra nvidia,refreshrate-fix, formatert har jeg og partisjonert. andre forslag? fpsen havner ned på 40-70 med engang jeg ser en motstander i f.eks data spillet Counter-Strike.

Hovedkortet heter TH7II som jeg tror skal være rimelig bra

CPU er en P4 1.6Ghz Northwood.

I utgangspunktet skulle denne pcen ikke ha noe problem med å holde seg på 100fps har jeg hørt fra alle jeg har snakka med. Men ingen vet hva som er galt. Kan det ha no sammenheng med Hardisken er gammel? hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-14 02:59, JohndoeMAKT skrev:

Du trenger ikke bedre enn Geforce2 mx for å ha 100 fps i cs.

Så sant så sant, kjører selv gf2 mx400(64mb) og holder 99.9fps i CS(har ikke stillt grafen til å gå lengere) uten problemer i 1024x768@85hz.

problemet ditt ligger en annen plass.

Lenke til kommentar

Hvis cs er det eneste du har problem med å få høy fps på, har jeg en et lite trix som lett får deg opp i 99 fps. Klarte det faktisk med et TNT2 Ultra kort.

1. Sørg for at du har stilt fps_max 99 (i spillet:)

2. Ha innlagt Detonator driver fra nVIDIA (www.nvidia.com)

3. Gå inn på egenskaper for skrivebordet.

4. Gå på avensert innstilling for skjerm.

5. Se på OpenGL innstillingene på kortet, og gjør følgende:

6. skru av buffering.

7. Skru av vertical sync(tror jeg).

Dette gjør at grafikken blir litt styggere, men du får MYE mer fps og ytelse.

Dette gjør jeg ikke mer siden jeg har anskaffet meg Geforce4 og mer maskinkraft, men dette skal være någenlunde riktig.

Håper det funker:)

Lenke til kommentar

vertical snc har ingenting med om du har gf 4 eller ikke. det skal ALLTID være av om du spiller. Det du kan gjøre er å teste et program som Powerstrip, der du setter frekvensen for de ulike oppløsningene. om du har en desktop i 1024 * 768 og spiller i 800 * 600 har det en tendens til å havne i 60 hz, noe som er fryktelig irriterende. Det skal dog ikke ha noe å si for FPS, men er uansett værdt et forsøk :smile:

[edit] leste gjennom posten din igjen og så at du allerede hadde gjordt dette.. Lar den stå i tilfelle andre måtte lure [/edit]

[ Denne Melding var redigert av: r0nin på 2002-07-15 13:18 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...