Freeky2k Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Skjekett ip'en min idag, tok først en skjekk på Whatismyip Der var ip'en xxx.xxx.xxx.xxx Så tastet eg inn ipconfig/all i cmd. Der var ip'en xxx.xxx.x.xxx Og alle tallene var forandret. Hva er grunnen til dette og hvilken skal eg stole på? EDIT: Er cmd ip'en den interne på nettverket mens den andre er ip'en som er på weben? For fant xxx.xxx.xxx.xxx ip'en når eg sendte noe greier til Tele2. Har tele2 foressten. Endret 15. mai 2005 av suprsid Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Den IPen du får på www.ipadresse.no og tilsvarende sider er din eksterne IP-adresse (som oftest IPen til ruteren/modemet ditt), mens den IPen du finner i CMD er den interne IPen din. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 den IP'n som du får i ipconfig er den som maskinen din har. Jeg antar at du sitter bak en router som kjører NAT (Network Adress Translation). Begge ip'ne er dine ip-adresser, den ene er den som du har lokalt på ditt nettverk, den andre er den du har på internett. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Okei takk for hjelpen. Men Tenkte å sette opp linux : Redhat på maskinen, så leste eg på en form for guide, der det sto at eg måtte kjenne til hardwaren min, deriblant IP adressen min. SÅ hvilken er bør eg skrive inn, den eksterne eller interne? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Den interne. EDIT: Skal egentlig ha fint lite å si, siden du sannsynligvis har DHCP (automatisk oppsett av IP-adresse) på ruteren din, noe de fleste linux-distroer støtter. Endret 15. mai 2005 av jorgis Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå