thans Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Winxp begynner å starte og så får jeg opp en skjerm som hevder at den kontrollerer filsystem på disk f: (en av partisjonene jeg bruker). Videre kommer dete at "En av diskene må kontrolleres for konsekvens. Du kan avbryte disk kontrollen, men det anbefales sterkt at du fortsetter." Testen ser ut til å gå som den skal, og melder ingen feil. Problemet er at jeg ikke aner hvorfor den gjøres. Er det noen som har vært borti noe lignende, eller kan hjelpe ved å forklare hva dette er? Filsystemet er NTFS Lenke til kommentar
Patz Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Dette er vel XPs form for ScanDisk. Har du slått av maskinen på riktig måte? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hvordan ser skjermen ut under skanningen? (Farger og tekst) Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 prøv å save, sett inn ny disk. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Det kan tyde på diskproblemer ja. Lav en back-up av de data du ikke vil miste, og lav evnt. et sjekk av disken. Du kan gå ut på producentens hjemmside og hente programmer til det der. Hilsen tukols Lenke til kommentar
thans Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Takk for all hjelp så langt. For å svare på det som er kommet inn, så har jeg skrudd av maskinen på riktig måte. Skjermen ser akkurat ut som scandisk-skjermen gjør. Blå bakgrunn med hvit tekst og litt xp-logoer her og der. Skal sette igang med litt diagnosticsverktøy fra Matrox (Det er en matrox-disk) så får jeg se hvordan det går. Forhåpentligvis er det softwarefeil på en eller annen måte slik at jeg kan gjøre en formatering som siste utvei. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) jeg var også bort i denne konsekvensen men dette forsvant. da var win xp instaler på den andre disken min (d:) jeg tror det kan ha noe med partisjonen på disken å gjøre - men vet ikke hva . prøv med checkdisk i windows eller kontrolere partisjonen med et egnet verktøy ( partion magic el l.). Endret 16. mai 2005 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå