MiSP Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg tenker på å kjøpe dette minnet til hovedkort MSI K8N Neo4 F. Spiller mye, men jeg er ikke villig til å gå noe særlig over den prisen der for minne. Duger det? Lenke til kommentar
lsu Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Har nøyaktig samme minne på et epox 9nda3+ HK. Minnet funker helt fint til spilling. MEN: dette er tydeligvis ikke noe kvalitets minne. sliter selv med blåskjerm og at maskinen restarter av seg selv. Sier ikke at det er rammen som har skylden, men var jeg deg ville jeg vært sikker på at rammen fungerer sammen med hovedkortet ditt før du bestiller. Ser etter litt surfing at det er flere som sliter med kompabilitets problemer med twinmos. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Har nøyaktig samme minne på et epox 9nda3+ HK. Minnet funker helt fint til spilling. MEN: dette er tydeligvis ikke noe kvalitets minne. sliter selv med blåskjerm og at maskinen restarter av seg selv. Sier ikke at det er rammen som har skylden, men var jeg deg ville jeg vært sikker på at rammen fungerer sammen med hovedkortet ditt før du bestiller. Ser etter litt surfing at det er flere som sliter med kompabilitets problemer med twinmos. Etter tilbakemeldingene jeg har fått, virker det som om det går helt greit... Fint hvis noen kan bekrefte/avkrefte dette! (Helst bekrefte ) Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) TwinMos Twister og alle andre TwinMos merker egner seg ikke til nForce 3. Til den prisen kan dere få pakke tilbud av geIL og Corsair, Ocz. Sliter selv med blåskjerm og dårlig ytelse med TwinMos. Hadde også problemet med Bh 5 brikker, 2*512mb Endret 15. mai 2005 av Stian_A Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) TwinMos Twister og alle andre TwinMos merker egner seg ikke til nForce 3. Det er altså et nForce4-kort det er snakk om... Edit: Hvis det var det du mente, eller hvis den heller ikke egner seg til nForce4, kan du se om du finner noe bra til samme pris her? Jeg har fint lite peil på slikt... Endret 15. mai 2005 av MiSP Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 hehe, jeg er ikke akkuart den gurun på ram jeg heller, men TwinMos skal ikke kombineres så veldig bra tror jeg, mange som mener det er kvalitets ram, men jeg mener det er dårlig ram. jeg tror de fleste passer. TwinX fra Corsair skal vel antagelig passe Husk, det kan være feil ! Gå til MSI og send en mail, spør om den ramen du vil ha til den prisen, passer Nforce 4. Unnskyld, jeg leste feil over. Lenke til kommentar
lsu Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Til Stian_A: Hvilke brikker var det som ordnet problemet for deg? Vet du om geil, corsair eller Ocz bruker noen av minnetypene denne linken viser til? http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...ed_DIMM_AVL.pdf Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Altså, jeg har jo hatt problemet i 1år da, så jeg er guru på problemet Jeg gikk på OCZ sin hjemmeside, og så på Hk om ramen støttet hk mitt. Jeg visste det var ramen, men det er vansklig og oppdrive penger. Si hvilket hk du har, så ska jeg se på det Problemet er fortsatt ikke ordnet, langt ifra, jeg har ikke fått brikkene ennå, men jeg skal si det til deg hvis dem tar problemet, jeg har fått systemet ganske så stabilt med TwinMos Twister. Endret 15. mai 2005 av Stian_A Lenke til kommentar
lsu Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Har Epox 9nda3+ med siste bios. nforce3 Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Hentet ut fra MSI's Compitability List TwinMOS M2G9I08AIATT9F081AADT 256MB OK (TwinMOS TMD7608F8E50D) OK TwinMOS M2G9I08A8ATT9F081AADT 256MB OK (TwinMOS TMD7608F8E50D) OK Vet ikke om det sier dere noe, jeg skjønte ikke så mye... Fra manualen til HK'et: - This mainboard DO NOT support the memory module installedwith more than 18 pieces of IC (integrated circuit). Endret 15. mai 2005 av MiSP Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Kanskje en av disse kan virke? Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB 845,- Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB 886,- Har hørt at den første har litt kjøleproblemer, vet ikke hva det har å si egentlig... Anbefalinger anyone? Dette er det siste som gjenstår før ny PC! Edit: Ser ut til at den siste opererer på CL3, er dette ugunstig med tanke på gaming? Endret 15. mai 2005 av MiSP Lenke til kommentar
lsu Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Dersom minnet er listet på MSI's Compitability List, så er det nok safe og bestille. Jo lavere CL jo bedre. Usikker på hvor mye forskjell det utgjør, men gå for en brikke med CL2,5 når du først skal kjøpe nytt. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Dersom minnet er listet på MSI's Compitability List, så er det nok safe og bestille. Jo lavere CL jo bedre. Usikker på hvor mye forskjell det utgjør, men gå for en brikke med CL2,5 når du først skal kjøpe nytt. Jeg går ut ifra at de lange numrene var produsentens produktnummer, og det passet ikke med det som jeg skal kjøpe... *forvirret* Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Du merker ikke forskjell på dyr og "billigram" hvis man ikke overklokker, er bare snakk om et par % forskjell, og det er IKKE merkbart! (Du er flink hvis du merker forskjell uklokket) Men gå gjerne for Corsair Value hvis du vil være på den sikre siden når det gjelder kompatibilitetsproblemer, de koster omtrent det samme.. I gaming så er mer ram viktigere enn bedre ram. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Du merker ikke forskjell på dyr og "billigram" hvis man ikke overklokker, er bare snakk om et par % forskjell, og det er IKKE merkbart! (Du er flink hvis du merker forskjell uklokket) Men gå gjerne for Corsair Value hvis du vil være på den sikre siden når det gjelder kompatibilitetsproblemer, de koster omtrent det samme..I gaming så er mer ram viktigere enn bedre ram. Da blir det vel Corsair da... Men jeg likte ikke helt det jeg så i prisguiden (erfaringer) om høy varmeutvikling - hva vil dette si egentlig? Går ut ifra at den tåler det... Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Kjøp heller TwinMOS Speed Premium BH-5 Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Fredrik, tror ikke BH 5 er så bra til nyere nForce, men jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Da blir det vel Corsair da... Men jeg likte ikke helt det jeg så i prisguiden (erfaringer) om høy varmeutvikling - hva vil dette si egentlig? Går ut ifra at den tåler det... Blir ikke så varme på standard volt nei (2,6?) akkurat litt lunken like varm som twinmos brikken min. Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Har nøyaktig samme minne på et epox 9nda3+ HK. Minnet funker helt fint til spilling. MEN: dette er tydeligvis ikke noe kvalitets minne. sliter selv med blåskjerm og at maskinen restarter av seg selv. Sier ikke at det er rammen som har skylden, men var jeg deg ville jeg vært sikker på at rammen fungerer sammen med hovedkortet ditt før du bestiller. Ser etter litt surfing at det er flere som sliter med kompabilitets problemer med twinmos. Jeg har samme minne, ohg jeg også sliter med at data'en restarter av seg selv.... Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Har nøyaktig samme minne på et epox 9nda3+ HK. Minnet funker helt fint til spilling. MEN: dette er tydeligvis ikke noe kvalitets minne. sliter selv med blåskjerm og at maskinen restarter av seg selv. Sier ikke at det er rammen som har skylden, men var jeg deg ville jeg vært sikker på at rammen fungerer sammen med hovedkortet ditt før du bestiller. Ser etter litt surfing at det er flere som sliter med kompabilitets problemer med twinmos. Jeg har samme minne, ohg jeg også sliter med at data'en restarter av seg selv.... KONKLUSJON: vil du ha god RAM? Ikke kjøp Twinmos, snakker av min erfaring...Har twinmos selv og skal skifte . . . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå