Gå til innhold

6800LE og strømforsyning - spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt demo-kortet 6800LE fra Komplett, men begynner å tenke meg litt redd på alle problemene som det tydelig har vært med dette kortet. Jeg har en strømforsyning på 350 W som satt i et Aopen-kabinett som jeg kjøpte en gang i tiden. Er dette tilstrekkelig?

Jeg leser også om hyppige bluescreens og restarter i hytt og pine. Er det noen som vet hva dette henger sammen med?

(Jeg har søkt i forumet, men er ikke allltid like flink til å skjønne det jeg finner...)

Takknemlig for tilbakemeldinger..

Almeraldo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har 350w selv, kjørte maskin med 2 ide disker og 1 sata disk 1 dvd rom, 1 dvd rw

amd 3200+ og 2x 512 ddr.

Ikke noe problemer med størm her, ikke fått noen blue screen.

:thumbup:

Tror ikke du trenger å beskymre deg.

Men så et sted på forumet her, der var det en link til en side, hvor du satte opp maskinen din, og så fortalte siden hvor mye strøm du trengte. Hadde jeg hatt linke skulle du fått den :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg leser også om hyppige bluescreens og restarter i hytt og pine. Er det noen som vet hva dette henger sammen med?

Plutselig restart har samenheng ved ustabil PC enten ved overklokking eller svak strømforsyning. Men når det gjelder svart skjerm, eit problem mange GeForce 6800 LE brukere har slitt med, så henger det saman med grafikkminnet etter min erfaring, du vil kun få problemet ved overklokking av minnet. Det spekulerast i om det er stramme timinger på minnet som er problemet. Eg kjører kortet mitt på 430/700 1,4v stabilt (ikkje overklokk så høgt utan betre kjøling), får problem med svart skjerm vist eg overklokker minnet. Men eg vil likevel anbefale deg å prøve å overklokke minnet, kanskje du er litt heldigare enn meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

når jeg begynt og spille first to fight noen dager siden. og spilte det i rundt 3timer så restarter pcen seg. tar nesten aldri feil.. skjer bare i det spille nesten. har også fått ny psu og skjer det samme der.. En q-tec 450w.. kan dette være pga skjermkorte ? eller pga ustabil psu ??

Lenke til kommentar
når jeg begynt og spille first to fight noen dager siden. og spilte det i rundt 3timer så restarter pcen seg. tar nesten aldri feil.. skjer bare i det spille nesten. har også fått ny psu og skjer det samme der.. En q-tec 450w.. kan dette være pga skjermkorte ? eller pga ustabil psu ??

Den strømforsyningen er av veldig dårleg kvalitet, og det er nok den som gjer at makina blir ustabil.

Lenke til kommentar

jeg har også det 6800le kortet fra komplett, fikk det i dag, har kjørt 4 3dmarks med det både klokket og uklokket, ser ikke ut til at det er ustabilt.

har en 550w psu, og en klokket amd xp-m @ 3200+

måtte ta en restart da korte ikke taklet

3dcore : 370

2dcore : 300

mem: 810

kjører stabilt på

3dcore : 367

2dcore : 360

mem: 807

Lenke til kommentar

okay for det skjedde det samme med min gammle 300w. så trode kanskje det var skjermkorte nå.. men har heldig vis angrerett på den psu enda. så jeg kan jo benyte meg av den.. tips om noen psu jeg burde gå for i stede? for rundt 500kr merke..

Lenke til kommentar

Lordfunkey: : Det der opplevde jeg også. Prøv å teste kortet i en annen pc. Det er mest sannsynlig ett defekt kort. Pørv å send det inn igjen og få ett nytt ett. Det gjorde jeg og ble kjempe fornøyd. Det er faktisk ganske mange som har opplevd det samme med sitt 6800 kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...