ilpostino Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 kjøpte meg en hardisk som var for stor for biosen. (hardisken er 120 giga mens hovedkortet støtter opp til 75 giga). har fått innstalert linux på denne maskinen men vil prøve å komme meg over på windows. fått tips om at jeg kan innstalere et prog som heter ezbios som lurer biosen til å tro at hardisken er mindre enn det den er.. har lett på diverse søkemotorer uten hell...noen som vet hvor jeg finner dette programmet...? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Det er vel neppe ezbios som er programmet du er ute etter (det kan hende jeg tar feil her). Jeg vil tippe du ser etter et program tilsvarende disk manager, eller kanskje det ver nettopp det programmet du var ute etter :smile: Sitat fra siden: "Disk Manager 2000 also allows an older system BIOS with a drive capacity limitation (i.e. 528MB, 540MB, 2.1GB, 4.2GB, 8.4GB or 32GB) to use IBM IDE drives above those limits _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-07-13 23:17 ] Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Vet ikke med sikkerhet, men du kan jo forsøke Western Digita ls hjemmesider. Vet jeg lastet det ned derfra da min 13,8 GB HD var for stor for min gamle P166's hovedkort. Bare et tips... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 på ibm sine sider står det at programmet kun funket med ibm sine disker..men prøver alikavel... har vært inne på wd sine sider, emn fant ingenting som (jeg tror) gjør det jeg er ute etter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå