Gå til innhold

Hvordan skrive i sirkel?

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skal poste denne topic'en, men det er i forbindelse med nettside så jeg poster her. (Får flytte den om den ligger helt på tryne feil..)

Lurer på hvordan jeg kan skrive i sirkel?

Skulle laget en logo til en nettside og vil gjerne ha en rund logo med teks inni.

Noen som vet hvordan dette gjøres?

Compac

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du hr Photoshop CS eller nyere;

Ta frem Elipse Tool, sett den i "Paths"-modus (på verktøylinjen øverst), og tegn en rund "path".

Deretter tar du trem Text Tool og flytter musen bort til sirkelen du tegnet, når musepekeren endrer seg til den vanlige markøren, men med en slags skrå strek gjennom, kan du klikke og begynne å skrive langs path'en.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du mener..

Hvilket program bruker du til å lage logoen?

Har ikke laga den enda..

Men vil lage en rund logo med skrift som også er "rund"

Slik som dette text_sirkel_6.gif

Men har ikke photoshop innen rekkevidde for øyeblikket... :(

Sitter også på en en treig linje så jeg har ikke tid til å laste ned tial versjon på 350 MB..

Noen mindre prog som gjør nytten?

Lenke til kommentar
Hvis du hr Photoshop CS eller nyere;

Ta frem Elipse Tool, sett den i "Paths"-modus (på verktøylinjen øverst), og tegn en rund "path".

Deretter tar du trem Text Tool og flytter musen bort til sirkelen du tegnet, når musepekeren endrer seg til den vanlige markøren, men med en slags skrå strek gjennom, kan du klikke og begynne å skrive langs path'en.

Vis jeg ikke finner et anna prog i dag som gjør nytten , får jeg vente til jeg kommer hjem til Pc med Photoshop på, da skal jeg følge tipe ditt!! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...