Gå til innhold

IE har blitt infisert, hvordan fjerne problemene?

Anbefalte innlegg

Trykket på en link fra en side jeg regnet med var safe som jeg har brukt før. Plutselig skjer det ingenting bortsett fra at pcen begynner å jobbe da jeg klikker på den. Jaja tenkte jeg, her er det ugler i mosen.

Deretter kjørte jeg en ad-aware scan. Aw fant noen hkey greier, et program og noen hijack ting som hadde lagt seg til i favoritter. Jeg trykket ctrl-alt-del og så at det var noen prosesser med ganske rare navn som kjørte, sånn som winji32, netcf32. I tillegg er startsiden min byttet. Det kommer også opp popups så lenge jeg bruker IE og det er bare IE som er infisert. Bruker jeg opera uten å ha tatt i IE går det greit. Det popper også opp meldinger hvor det står "warning, balblalb hijack blabal trojan blalbllalb" fra windows.

Ingenting hjelper av det jeg har gjort for å fjerne det. Jeg har prøvd ad-aware, norton scan og trendicillin online virus scan (alle i safemode). Den sistnevnte fant 16 treff med en del rart, mest trojanere.

Lurte derfor på om noen hadde noen forslag til hva jeg kan gjøre for å dette vekk?

Og hvordan jeg eventuelt kan se hkey verdier siden jeg tydeligvis må slette disse selv.

Anders J

#Topic endret av moderator#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trykket på en link fra en side jeg regnet med var safe som jeg har brukt før. Plutselig skjer det ingenting bortsett fra at pcen begynner å jobbe da jeg klikker på den. Jaja tenkte jeg, her er det ugler i mosen.

Deretter kjørte jeg en ad-aware scan. Aw fant noen hkey greier, et program og noen hijack ting som hadde lagt seg til i favoritter. Jeg trykket ctrl-alt-del og så at det var noen prosesser med ganske rare navn som kjørte, sånn som winji32, netcf32. I tillegg er startsiden min byttet. Det kommer også opp popups så lenge jeg bruker IE og det er bare IE som er infisert. Bruker jeg opera uten å ha tatt i IE går det greit. Det popper også opp meldinger hvor det står "warning, balblalb hijack blabal trojan blalbllalb" fra windows.

Ingenting hjelper av det jeg har gjort for å fjerne det. Jeg har prøvd ad-aware, norton scan og trendicillin online virus scan (alle i safemode). Den sistnevnte fant 16 treff med en del rart, mest trojanere.

Lurte derfor på om noen hadde noen forslag til hva jeg kan gjøre for å dette vekk?

Og hvordan jeg eventuelt kan se hkey verdier siden jeg tydeligvis må slette disse selv.

Anders J

Prøv NOD32 du :thumbup:

Lenke til kommentar
finn ut hvor filene ligger som er virus på, så går du i sikkerhetsmodus å sletter disse.

kjør alt av scan etc. funker itje det så gå i dos å skriv format c:

Dagens dummeste tips. 99 av 100 infeksjoner kan fjernes bare man finner den riktige fremgangsmåten. Format c er absolutt aller siste utvei! :yes:

For å ta en fremgangsmåte for fjerning:

Gå på http://housecall.trendmicro.com , scan og fjern det den finner.

Gå på www.microsoft.com og last ned MS antispyware, innstaller, oppdater og scan en deep scan her. Sett MS sine sikkerhetsagenter til alltid å kjøre.

Gå til www.safer-networking.de og innstaller spybot search and destroy, oppdater og scan.

Så restarter du og scanner på nytt.

Om du ikke blir kvitt sakene, ta å post en hijackthis-log her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...