RiFkinD Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hvordan gjør jeg hvis jeg skal overklokke min p4 2,5 ghz? Hvor finner jeg evt guide til dette? takk for alle seriøse svar (google it er itje blant de) Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) var lite hjelp her ja.. har lest litt om overklokking. blant annet at pakkepc fra compaq itje egner seg til å overklokke ? .. jeg har intel pentium 4a, nortwood. 2,53ghz. Cpu fsb 133 mhz. Hvis jeg skal overklokke hva burde jeg overklokke? gjør jeg dette i bios? i så fall, hvor i biosen? hovedkortet mitt er intel brookdale-g i845G EDIT: skriveleif Endret 15. mai 2005 av RiFkinD_ Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 nylig lest at intel hk itje er noe å overklokke såh.. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Dette hovedkortet her er en racer på overklokking: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121140&cks=PRL Hvis du har PC3200 RAM kan du fyre i vei uten at minnehastigheten blir et problem før du kommer opp i en FSB på over 200 MHz, dvs en CPU hastighet på 3.8-4.0 GHz. CPUen gir seg selvsagt før du kommer så langt, men med god kjøling burde den greie rundt 3.0 GHz, minst. Til sammenligning fikk jeg min Celeron 2.4 opp i 3.4 med det kortet, og min P4C 2.8 går også fint og fjellstøtt på 3.4 GHz. Hvis du har en P4 NW med FSB på 133MHz, dvs effektivt 533 MHz, er det nok en P4B du har, forresten, uten at jeg skal si det sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå