Gå til innhold

PCIe Skjermkort til ca. 3500,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, hvis du skal kjøpe et skjermkort til 3500 må du først bestemme deg om du vil ha nVidia eller ATi, personlig ville jeg gått for nVidia, et 6800GT!

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med at det ikke skal være SLI siden du skal sitte inn et til etterhvert. Hvis du skal sette inn et nytt kort etter en stund må du ha SLI og da må du også ha nVidia, men hvis du skal ha AMR, (Ati multi rendring) så må du ha et ATi kort, dette sier jo seg selv...

Uansett hvilket kort du kjøper i denne prisklassen får du et kjempe kort som du ikke kommer til å angre på!

Slik jeg ser det har du to alternativ: X850XT eller 6800GT.

Hvis du surfer innom f.eks MPX.no serf du at begge ligger rundt 3500.

Club 3D X850XT

Asus 6800GT (litt dyrere)

-MortenGj

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår deg korrekt:: skal du ha SLI senere?

I så fall må du kjøpe et Nvidia-kort (ati har ikke støtte for SLI e.l. oppsett ennå), personlig anbefaler jeg at du kjøper et 6800GT, yter nesten like bra som 6800Ultra, men bråker mindre og tar mindre plass i kabinettet som igjen fører til bedre luftflyt i kabinettet.:.

Lenke til kommentar

Sorry Folks Veldig lei meg.....

veit det var veldig dårleg formulert....

det eg meinte var: skal kjøpe meg skjermkort til ca 3500 kan gå høgre.

skal ha pci -e ( men ikkje sånn pakke med to skjermkort, for eg skal kjøpe eit til seinare som eg skal sette i :cool: )

Håper dokke skjønner ka eg meiner no :innocent:

skjerkortet skal brukast til Gaming :w00t:

Endret av Heize
Lenke til kommentar
Sorry Folks Veldig lei meg.....

veit det var veldig dårleg formulert....

det eg meinte var: skal kjøpe meg skjermkort til ca 3500 kan gå høgre.

skal ha pci -e ( men ikkje sånn pakke med to skjermkort, for eg skal kjøpe eit til seinare som eg skal sette i :cool: )

Håper dokke skjønner ka eg meiner no :innocent:

skjerkortet skal brukast til Gaming :w00t:

Skjønte det nå :)

Er jo lurest og kjøpe en slik pakke med en gang, for da får du i alle fall samme biosversjon :)

Ellers kan du gå for et Asus 6800GT, noe usikker på pris, men tipper det ligger rundt din prisramme (+- 100 kr)

Lenke til kommentar

Point of view 6800GT er nok et bra alternativ. 3495,- på Netshop

Knallbra kort! Har Club3D sin versjon av kortet, men forskjellen er ikke så stor.

Referansekjølern til Nvidia på GT-kortet er utrolig bra. Mitt kort ligger på 49 grader idle og ca 54 load. Bare sørg for litt kjøling i kabinettet fra før, så skal vel ytelsen være stabil nok.

Etter du har kjøpt det andre kortet også skulle vel SLi tilby Fps i evigheter på f.eks. Doom3 i 1600x1200 Ultra-quality

:thumbup:

Endret av HardRockillious
Lenke til kommentar
  vet ikke om mangen kort som koster 3500, men et 6800GT er ikke et alternativ, ville heller hatt X800XL, det er billigere og bedre! basta

smartn, han skulle jo ha ett skjermkort no, så skulle han stappe inn ett til seinere..

Då må han jo gå for nvidia?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...