Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med filer

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne tråden. Men siden ingen jeg kjenner kan hjelpe meg så må jeg bare høre her.

Det er mange av filmene mine jeg ikke kan få sletta eller flytta på. Denne meldningen kommer opp "Kan ikke slette filen. Den brukes av et annet program osv osv" Den meldingen kommer til og med når en fil ligger i søppelbøtta.

Så lurte på om noen hadde noen tips om hva jeg kan gjøre for og få de til og fungere igjen.

Endret av eLNAN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som skjer når du trykker på en film, er at explorer åpner den for å sjekke diverse parametere anngående denne. Derfor sier den at filen brukes av et annet program. Det som pleier å hjelpe er å trykke på filen, vente 5 sek, og så slette den. Da rekker explorer å jobbe ferdig og lukke den igjen. Du vil også se i taskmanager (ctrl+shift+esc) når CPU-forbruker går i 0 igjen; da pleier den å være ferdig med jobben!

Evt. så kan du gjøre som efikkan, eller du kan ta den fra kommandolinja! :thumbup:

Lenke til kommentar
Det som skjer når du trykker på en film, er at explorer åpner den for å sjekke diverse parametere anngående denne. Derfor sier den at filen brukes av et annet program. Det som pleier å hjelpe er å trykke på filen, vente 5 sek, og så slette den. Da rekker explorer å jobbe ferdig og lukke den igjen. Du vil også se i taskmanager (ctrl+shift+esc) når CPU-forbruker går i 0 igjen; da pleier den å være ferdig med jobben!

Evt. så kan du gjøre som efikkan, eller du kan ta den fra kommandolinja!  :thumbup:

Skal prøve ut dette, men jeg vil helst fortsette og kunne se på filmene også.

Takk for svar så langt :thumbup:

Endret av eLNAN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...