stian76543 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 jeg har en laptop som jeg har glemt bios passordet til. jeg prøvde å bruke winternals admin pak, men for å få brukt det til passord i bios og lignende må den være satt på at pcen skal boote på cdrom. men det er selvfølgelig av. Kan noen være så snill og si meg åssen jeg skal få fjernet bios passordet? det er phoenix bios. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Ta ut biosbatteriet og ha det ute i ca 15 min? På noen maskiner går det 24 timer før alle bios instillinger er fjernet. Edit: så det var laptop, vet ikke hvordan det er med dem. Endret 15. mai 2005 av Slettet+432 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Må nok åpne opp å leite etter CMOS-batteriet.. Men jeg mener det finnes programmer til diskett som reset'er hele BIOS'n? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Aner heller ikke noe om hvordan laptoper funker, men hos meg restartes bios hvis jeg holder INS inne under oppstart. Er litt kjekt når en prøver å klokke opp litt også går det for langt. Lenke til kommentar
Djesligt Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Fant dette ved bruk av GOOGLE http://labmice.techtarget.com/articles/BIOS_hack.htm Phoenix bruker bakdør passord som: phoenix, PHOENIX, CMOS, BIOS Hvis du sjekker linken finner du også BIOS passord cracking verktøy for bruk fra floppy/diskett. Fant også dette: "or on some systems by hitting the ESC key over 100 times in rapid succession" Du kan nå prøve det Lenke til kommentar
stian76543 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 hehe, har prøvd det med esc 100 ganger hehe. men det funka ikke, det har seg slik at jeg skrudde opp pcen for å lete etter batteriet men det var ikke der. det må finnes en måte!!?? kom igjen nå karer! sikker på at en elller annen veit det! takk for alle svar foreløpig da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå