Farnell Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) En tråd om alt som er eksplosivt! Har en del erfaring selv, men det hadde vært gøy å dele erfaringer med andre. bare å kommer med innspill, Linker, oppskrifter, historier osv. osv EDIT: jeg er ikke ansvarlig for skader Fysiske eller mentale som måtte skje Hviss ting fra denne siden blir utprøvd. Endret 15. mai 2005 av Farnell Lenke til kommentar
Farnell Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Morsom flammekule: Man trenger: En flaske butan-gass (lighter-gass) Gode og sterke balonger post-it lapper Lighter\fyrstikker Slikl gjøres det: Fyll en balong med butan-gass til litt under sprekke-punktet. Knyt igjenn slik at gassen blir værende i balongen. Fest en post-it lapp på balongens utside, og legg balongen ned på bakken. Trekk lighteren og tenn på post-it lappen. Løp Som F***! (gjør seg best når det er mørkt) Endret 15. mai 2005 av Farnell Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Var en "stor" tråd om dette før.. Ble nesten stengt pga. så farlig dritt! Om du lurer på noe kan du jo se her! Masse fint der, og det holder seg innenfor rimelige grenser... Personlig kan jeg bare anbefale Plumbobomba, kruttlappbomba, molotov cocktails, napalmbombe, svartkrutt og røykbombe! Lenke til kommentar
Farnell Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Hva bruker du i røyk-bombene dine? Lenke til kommentar
Farnell Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) PLumbo har jeg heller ikke brukt før. Men har laget et krater i hagen til mamma og pappa da! Var et ganske stort drønn, og hullet var ca 10 cm dypt og 50 cm i diam Endret 15. mai 2005 av Farnell Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Oppskriftene til det meste jeg nevnte finner du på linken.. Plumbo er simpelt! Ta å lag 10-20 kuler av aluminiumsfolie og stapp oppi en halvlitersflaske.. Hell i litt plumbo (avløpsåpner du får kjøpt nedpå daglivaresjappa).. Hell så i vann, skru korken GODT på, rist som bare pokker og kast som bare pokker! Lager grasale smell, tro meg.. Om du vil ha flammer, så drar du på Europris eller Biltema å kjøper sprayflasker for 30-40 spenn å legger dem på et bål.. Flammer og smell! Lenke til kommentar
robB Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Om du vil ha flammer, så drar du på Europris eller Biltema å kjøper sprayflasker for 30-40 spenn å legger dem på et bål.. Flammer og smell! Det er ekstremt farlig det. Det kommer splinter til alle sider i ca like stor fart som et pistolskudd. Er ikke helt sikker på farten, men stooor sjanse for å bli blind, eller få ganske mange kutt i kroppen. Så ikke gjør det! Endret 15. mai 2005 av robB Lenke til kommentar
SailorBoy Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Om du vil ha flammer, så drar du på Europris eller Biltema å kjøper sprayflasker for 30-40 spenn å legger dem på et bål.. Flammer og smell! Det er ekstremt farlig det. Det kommer splinter til alle sider i ca like stor fart som et pistolskudd. Er ikke helt sikker på farten, men stooor sjanse for å bli blind, eller få ganske mange kutt i kroppen. Så ikke gjør det! En kamerat av meg prøvde dette en gang. Han var så dum at han sto to meter fra bålet da det smallt. Heldigvis slapp han fra det med skrekken. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Filma det fra 1 meters avstand og jeg fikk meg et godt kutt.. Tok det som et eksempel på ren dumskap! Men om du står langt unna er det nåenlunde trygt, selv om det alikevel ikke er under kontroll.. Personlig lager jeg nå nesten bare Napalm-bomber med elektrisk avfyring.. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Husker godt den gangen jeg og noen kompiser laga en plumbobombe og plasserte den litt uti kanten av en lekeplass (desverre var denne ved siden av et CP-hjem). Vi sprang vekk, og venta på det store smellet da ei funksjonshemma kjerring kom bort og tok opp flaska! Heldigvis la hun den ned igjen og stakk av før det smalt... Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Husker godt den gangen jeg og noen kompiser laga en plumbobombe og plasserte den litt uti kanten av en lekeplass (desverre var denne ved siden av et CP-hjem). Vi sprang vekk, og venta på det store smellet da ei funksjonshemma kjerring kom bort og tok opp flaska! Heldigvis la hun den ned igjen og stakk av før det smalt... Flaks at hun gikk vekk da Endret 15. mai 2005 av Anderssb Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Filma det fra 1 meters avstand og jeg fikk meg et godt kutt.. Tok det som et eksempel på ren dumskap! Men om du står langt unna er det nåenlunde trygt, selv om det alikevel ikke er under kontroll.. Personlig lager jeg nå nesten bare Napalm-bomber med elektrisk avfyring.. Off topic: Jeg har fått inntrykk av at du er kisen som driver med bare tull. eller noe som ligner. On topic: Molotov cocktails: Glassflaske Bensin Lommetørkle eller lignende. Fyrstikker/lighter. Hell bensin i glassflasken, og litt på lommetørklet. Dytt lommetørklet ned i flasken, slik at det stikker opp litt tøy. Tenn på, Og kast. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Jeg husker at brannvesenet hadde en demonstrasjon av propanbokser (til f.eks stormkjøkken) som sprenger. De la én boks i hvert sitt bål, og alle stirret intenst på bålet i på ca. 150-200 m avstand. Etter 0,5 - 1 min sprengte den aller minste boksen (100 eller 200 g tror jeg), og hele publikum kjente varmestrålingen godt i fjeset (slik at man nesten må lukke øynene) mens det stod flammer 5-6 m op i været. Vi stod da over 150 m unna. Boksen datt ned igjen etter 0,5 min. Tenk på det neste gang dere snakker om å sprenge bokser. Edit: Dette var på noe som liknet på en sandfylling utenfor Fredrikstad. Endret 15. mai 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Formfett, det lager best flammer, og spesielt når det kommer et hull på toppen og den ikke eksploderer med en gang Lenke til kommentar
Farnell Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Oppskriftene til det meste jeg nevnte finner du på linken..Plumbo er simpelt! Ta å lag 10-20 kuler av aluminiumsfolie og stapp oppi en halvlitersflaske.. Hell i litt plumbo (avløpsåpner du får kjøpt nedpå daglivaresjappa).. Hell så i vann, skru korken GODT på, rist som bare pokker og kast som bare pokker! Lager grasale smell, tro meg.. Om du vil ha flammer, så drar du på Europris eller Biltema å kjøper sprayflasker for 30-40 spenn å legger dem på et bål.. Flammer og smell! Prøvde det siste en gang. Gikk til h***** Og på sykehus. Men skal prøve den med plumbo Lenke til kommentar
Farnell Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Filma det fra 1 meters avstand og jeg fikk meg et godt kutt.. Tok det som et eksempel på ren dumskap! Men om du står langt unna er det nåenlunde trygt, selv om det alikevel ikke er under kontroll.. Personlig lager jeg nå nesten bare Napalm-bomber med elektrisk avfyring.. Off topic: Jeg har fått inntrykk av at du er kisen som driver med bare tull. eller noe som ligner. On topic: Molotov cocktails: Glassflaske Bensin Lommetørkle eller lignende. Fyrstikker/lighter. Hell bensin i glassflasken, og litt på lommetørklet. Dytt lommetørklet ned i flasken, slik at det stikker opp litt tøy. Tenn på, Og kast. molotoven brenner så lenge Er mer fan av trykk enn flammer, men det hører vel med. :!: Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Mulig overskrift i VG: "Sprengte bort fingrene, Fant oppskrift på kjent dataforum." Tenker vi derfor sier stopp her. Bare legge til at overskrifter er en ting, værre er det dersom noen skades for livet pga. noe de finner her. Endret 15. mai 2005 av el-asso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg