aaad Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Hei! Jeg sitter i skrivende stund og oppgraderer en gammel "slugger" som jeg anbefalte til en kompis, Dell Inspiron 8100! Har lagt inn XP Pro, og er nesten ferdig med innnstallering av SP2....og maskinen virker utrolig raskt og godt til å vere ein såpass tilårskommet modell. Et par problem likevel: Skjermoppløsningen er satt til 1400x1050 som default. Dette gir veldig små ikoner/tekst....og ellers er kompisen vant med 1024x768. Problemet er at skjermen ikke blir fylt ut til kantene når en går ned i oppløsning, men får en svart ramme rundt, og dermed er skjermverden like smått. Har nyeste VGA-driver for maskinen. Hvordan få en litt mer lesbar skjerm???? Det andre problemet er at jeg ikkje får Toutch Pad'en til å virke. Har lagt inn nyeste driver til denne også....maskinen har både "styrepinne" og touch pad, men ingen av de virker. Forslag til løsning? .....ble oppgitt av selger at den ikke virker, men at det trolig var et driverproblem. Det tror jeg han på, for maskinen ser ut til å være fint behandlet, og touch pad'en ser helt ubrukt ut..... Der var SP2 på plass....... Endret 15. mai 2005 av aaad Lenke til kommentar
aaad Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Har løst skjermproblemet...et valg under avanserte skjermegenskaper for nvidia: "Use Display Adapter Scaling". Touchpad'en er fremdeles død..... Lenke til kommentar
ElctriX Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 skjermen er laget for 1400x1050, så hvis du setter ned oppløsningen vil du få en litt grumsete oppløsning touchpad'en er antageligvis deaktivert, du kan aktivere den i bios'en Lenke til kommentar
aaad Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Joda...dårlig skjermbilde, men lesbar tekst.. Touchpad'en er aktivert tilsynelatende i bios (Touchpad/PS2). De andre valgene er "PS2" og "Serial Mouse".... Lenke til kommentar
ElctriX Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hvis du har plugget i mus i ps2 porten, vil ikke touchpaden virke, og hvis du har lagt inn de siste driverne fra dell's sider (og riktige) kan det være at den har løsnet fra en kontakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå