Gå til innhold

Inspiron 8100 - skjermoppløsning/Touch Pad

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter i skrivende stund og oppgraderer en gammel "slugger" som jeg anbefalte til en kompis, Dell Inspiron 8100! Har lagt inn XP Pro, og er nesten ferdig med innnstallering av SP2....og maskinen virker utrolig raskt og godt til å vere ein såpass tilårskommet modell.

Et par problem likevel:

Skjermoppløsningen er satt til 1400x1050 som default. Dette gir veldig små ikoner/tekst....og ellers er kompisen vant med 1024x768. Problemet er at skjermen ikke blir fylt ut til kantene når en går ned i oppløsning, men får en svart ramme rundt, og dermed er skjermverden like smått. Har nyeste VGA-driver for maskinen. Hvordan få en litt mer lesbar skjerm????

Det andre problemet er at jeg ikkje får Toutch Pad'en til å virke. Har lagt inn nyeste driver til denne også....maskinen har både "styrepinne" og touch pad, men ingen av de virker. Forslag til løsning? .....ble oppgitt av selger at den ikke virker, men at det trolig var et driverproblem. Det tror jeg han på, for maskinen ser ut til å være fint behandlet, og touch pad'en ser helt ubrukt ut.....

Der var SP2 på plass.......

Endret av aaad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...