Gå til innhold

Spille av radio (shoutcast) på webside?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på hvordan jeg kan spille av en nettradio på min webside?

Jeg vet om den "object" metoden, men det krever at du har nyeste mediaplayer installert, og det er det ikke alle som har. Så jeg lurte på om dere vet om noen andre metoder og eventuelle flash spillere o.l.

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg lurte på hvordan jeg kan spille av en nettradio på min webside?

Jeg vet om den "object" metoden, men det krever at du har nyeste mediaplayer installert, og det er det ikke alle som har. Så jeg lurte på om dere vet om noen andre metoder og eventuelle flash spillere o.l.

Takk for alle svar!

Hm?

Du finner sikkert alternativer om du søker på "streaming" i flash på hotscripts eller noe.

Lenke til kommentar

Den støtter ikke .pls og .m3u filer som skrev tror jeg.

Det står "The mp3 player only accepts mp3 files. Support for other audio formats is impossible.".

Noen andre spillere som støtter .pls eller .m3u?

Endret av uranus
Lenke til kommentar

Jo, altså.. Jeg skal spille av radioen min på min webside, og listen filene er listen.pls og listen.m3u. Det er det jeg vil spille av på websiden, men ikke som media player object fordi da må du ha nyeste versjon av media player.

Lenke til kommentar

Poenget er vel strengt tatt at .pls og .m3u er filformater som kun Winamp og eit par andre spelarar forstår - det er ikkje mulig å spille av ei .m3u/.pls-fil - dei viser berre spelaren kor dei skal finne filene dei skal spele av. Derimot om du finn ein flash-spelar som kan tolke desse listene så er du jo i mål :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...