Gå til innhold

hvor ofte reformatere os,winxp?

Anbefalte innlegg

lurer på hvor ofte folk reformaterer og installerer winxp?

har akkurat installert en gammel p2 maskin hos noen. jeg ga den bort for flere år siden, og skulle få den på det trådløse nettet jeg har satt opp hos dem. med en bridge linksys.

kjørte killdisk pro, slettet alt av partisjoner etc, innstallerte win200 sp4, oppdaterte alt. innstallerte office programmer etc. tok i alt ca 5 timer.

ser nå at det er ca 8 mnd siden sist jeg reformaterte min bærbar,-vurderer sterkt å bruke killdisk på den også,-så finne fram et acronis true image fra sist.

eneste som taler imot er alle de timene en bruker for å få inn alle de ekstra programmene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk formaterer når man det er nødvendig vil jeg tro.

Tror ingen har en fast formateringsdato, med unntak av offentlige maskiner, som bibliotekmaskiner, skolemaskiner etc.

Hvis du føler at du trenger å formatere, så formaterer du. Om maskinen går treigere enn før, om du har problemer med noe osv.

Har maskinen vært stabil o.l. helt siden du formaterte sist, ser jeg ingen grunn til at du trenger å formatere.

Men, en format c: er alltid godt. Personlig føler jeg som om at jeg har fått en ny maskin :p

Lenke til kommentar

sjekker maskinen jevnlig med programmer som spybot,adaware,system mechanic og tds-3.

rensker unødvendige filer og registeret.

men problemet er at laptopen ikke vil gå i hibernate eller standby. "waiting to hibernate" skjermen står der i minst 15min før en hardboot.

har prøvd alle drivere, dell, omega, catalyst med patje mod.

hibernate er ganske viktig på en laptop,- men irriterende hvis problemet er der etter en runde med killdisk og acronis imaget fra 8 mnd siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Operating System: [WinXP Professional 5.1 Service Pack 1 (Build #2600)] ¤ Installed: [XP was installed 23wks 1day 21hrs 54mins 47secs] ¤ Uptime: [5d 2h 21m 18s]

Formaterer så og si ALDRI, det er unødvendig.

EDIT:

Hvis man vedlikeholder installasjonen godt, så skal det ikke, med mindre det oppstår problemer være nødvendig å formatere så ofte.

Word...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...