Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nedsatt adsl hastighet.Telenor/tiscali oppkjøp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi setter opp farten og senker prisen

Du har tidligere mottatt informasjon om at Tiscali er blitt en del av Telenor. For deg betyr dette at du får raskere Internett og lavere månedspris!

Du får Online ADSL

Du har i dag: Tiscali Plus 1024/256 kbps til 439 kroner.

Du får: Online ADSL Pluss 2000/300 kbps til 419 kroner.

Online ADSL - mer enn raskt Internett

Du får Norton Internet Security med brannmur, virusfilter, spamfilter og barnefilter inkludert i Online ADSL. Hos Tiscali kostet dette 39 kroner ekstra per måned. Tilgang til underholdningspakken iCanal med filmer, musikk, språkkurs, spill og lek- og lær programmer for barn er også inkludert. Klikk her for å lese mer om Online ADSL: www.online.no. Velkommen til Telenor!

Ditt internettabonnement blir oppgradert i løpet av sommeren/høsten. Et par uker før oppgraderingen, vil du få tilsendt en cd med oppkoblingsprogramvare og nødvendig veiledning fra Telenor. Her vil du også få beskjed om tidspunktet for overføring.

Flere spørsmål?

Se våre spørsmål og svar sider på www.tiscali.no

Lykke til med ditt nye og mer innholdsrike internettabonnement!

Vennlig hilsen

Telenor

Knut Haakon Nilsen

leder Internett

PS: Etter at du har fått Online ADSL, kan du når som helst velge en annen hastighet og månedspris.

Har også fått den.

Nå ble det mye unødvendig posting her.

EDIT: Ah, den mailen var ditt spørsmål og ikke en auto mail som ble sendt ut. Synes det er litt sleipt av dem og ikke skrive det til alle. Uansett da er det sikkert at jeg bytter. Regner med 4400-linja fra Bluecom :). guran1942 grunnen til at du bare får 1000/200 er at betaler betalte 399,- for linja i måneden og jeg betaler 349,- Jeg bestilte sikkert linja før deg.

Endret av deleder
Lenke til kommentar

Hei!

Fersking her som bare må komme med min frustrasjon. Har alltid valgt bort Telenor. Noen MÅ gjøre det for å sørge for at det faktisk BLIR konkurranse. Her er uansett kopi av mail til Telenor da jeg så hva de faktisk er i ferd med å gjøre. Uansett kan jeg juridisk ikke se noe problem med å bryte avtalen. Det har allerede Telenor gjort. Og takk for det...

Kopi av mail til Telenor:

Hei

Etter å ha sett gjennom denne mailen, kan jeg ikke se annet enn at Telenor her prøver å bløffe samtlige kunder som ved oppkjøpet enten har Tiscali pluss eller raskere.

Dere hevder at kundene får samme hastighet som i dag, men dette medfører ikke riktighet. Jeg har pluss, men blir faktisk "DEGRADERT" til basis-kunde dersom jeg godtar den nye avtalen, noe jeg selvfølgelig ikke gjør.

Poenget i denne saken er at pluss-kundene hos Telenor nå får en hastighet på 2000/300 til samme pris, mens Tiscali-kundene degraderes til basis med 1000/200. Det går ikke an å sammenlikne to forskjellige typer abonement og kalle disse for det samme, for det er det nemlig ikke. Ta en titt på online.no under vignetten høyere hastighet - samme pris. Her kommer det greit frem hva Telenor tilbyr sine "gamle" kunder. I og med oppkjøpet ble varslet i fjor, og konkurransetilsynet kom med en endelig godkjennelse 15. mars, bindes dere av avtalen når dere går ut og erklærer at Tiscali kundene skal få samme type abonement som før til samme pris. Til og med laverer pris, men det er fordi dere ikke forteller at dere endre abonnementet.

I og med at dere har lovet samme hastighet, samme pris, forventer jeg herved at dere tilbyr meg det samme som andre Telenor kunder, nemlig 2000/300 til samme pris som jeg har avtale med Tiscali om. Jeg er Pluss-kunde, ikke basis-kunde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...