guran1942 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Har nettopp mottatt mail fra telenor/tiscali om at min nye adsl hastighet blir 1000/200 og ikke 1024/256 som nå, etter oppkjøpet. Lurer på med hvilken rett de gjør dette og hvordan det påvirker bindingstid/oppsigelse? Det er ikke dette produktet(1000/200) jeg bestilte hos tiscali. Månedsprisen går ned fra 399.- til 349.- men jeg ryker på gebyr på 60.- for ikke å ha fasttelefon, et gebyr jeg ikke hadde før. Passe frekt at overskriften i mailen er "gode nyheter fra telenor". Har forøvrig vært meget fornøyd med tiscali, valgte dem for bla. å slippe pålogginga til telenor. Typisk at telenor kommer og kjøper opp når jeg har funnet en leverandør som jeg er fornøyd med. Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Telenor har ingen kontrakt fra deg på det produktet som du sier, så du er ikke bundet. Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Har nettopp sendt mail til support med spørsmål om dette, spent på svar. Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Den e-posten du fikk var nok bare et tilbud om å fortsette med "dem". Vel, sitt ikke opp hele natten og vent da! Lenke til kommentar
NSR9636 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Telenor er nok pliktig til å gi deg den hastigheten du skrev under på for din forrige ISP.. Du skal kunne avslutte forholdet til din nye ISP, når de ikke oppfyller de krav som er stilt i din avtale. Men dette er Telenor da.. Vet aldri hva de kommer til å si og gjøre Lenke til kommentar
Gmail Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 nå må du huske at det har med modem/routeren med påloggingsdelen. Telenors gamle type lagrer ikke brukernavn og passord. Dette gjør de fleste andre, nå også telenor. Synes det er rimelig tragisk av deg å klage på såpass liten forskjell på hastigheten, du og andre idioter som ødelegger support telefonen til bredbåndsleverandørene!! 10kr pr måned, at du gidd å stresse såpass mye for å slippe det, jo værsegod. Stå på. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Her var det mye skrål for ingenting. Du får ganske nøyaktig den samme hastigheten som du hadde før, bare at Telenor nå har begynt å oppgi reell/opplevd hastighet begge veier. Dvs. de oppgir hastighet tilgjengelig fratrukket overhead. Bruttohastigheten på 1000/200 linje fra Telenor er 1248/256. Fratrukket 10-20% overhead, så får du den oppgitte hastigheten i brevet. Tidligere har ISP'ene oppgitt reell hastighet ned, men ikke opp. Nå har altså Telenor begynt å oppgi reell hastighet både ned og opp. Lenke til kommentar
Evial Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) reell hastighet for 1024/256 burde være 1024/256 samme hvordan man vrir og vender på det. Tror nok at du kan si opp din linje siden di ikke leverer hastigheten som står i din kontrakt, men du burde vente på svar fra telenor pga man kan aldri være sikker. Endret 15. mai 2005 av Evial Lenke til kommentar
MissCB Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Du vil selvfølgelig ikke ha bindingstid lenger den dagen Telenor tar over hele greia og Tiscali legges død her i landet. Jeg fikk også en sånn "god nyhet" mail fra Tiscali/Telenor om at min hastighet dobles fra 2048 til 4000 :-D Jeg skal innrømme at jeg ikke var særlig happy da jeg leste at oppkjøpet var godkjent, da jeg tidligere har hatt trøbbel med Telenor og ingen dårlige erfaringer med Tiscali. Men jeg er da voksen så jeg har bestemt meg for å gi Telenor en sjanse nå før jeg evt bytter isp (Selv om jeg kommer til å måtte betale ekstra da jeg heller ikke har fasttelefon ) Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Synes det er rimelig tragisk av deg å klage på såpass liten forskjell på hastigheten, du og andre idioter som ødelegger support telefonen til bredbåndsleverandørene!! Endret uthastighet fra 256 til 200 er ingen liten forskjell, 256 ut er faktisk en av hovedgrunnene til at jeg tegnet dette abo, hadde jeg fått høyere ut den gangen hadde jeg tegnet det. Det at du kaller andre for idioter i forumet her sier vel egentlig mer om deg. @ hurley: Mailen fra telenor var faktisk ikke noe tilbud, men en beskjed om hva som kommer til å skje. @ sofTest: Håper du har rett med de hastighetene, for nå har jeg faktisk akkurat det jeg betaler for, vil ikke ha mindre uthastighet Lenke til kommentar
deleder Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Du får samme uthastighet som før. Jeg har nå 1024/256 Tiscali og har fått en mail jeg og der står det at jeg får 2000/300 jeg betaler nå 439,- Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 guran1942, de har forandret ifra brutto til netto uthastighet. Så i praksis får du det samme som du alttid har hatt. Men på den andre siden så leverer bluecom 1500/400 for samme pris som du betaler for tiscali. Så muligens på tide å bytte om du er misfornøyd? Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Synes det er rimelig tragisk av deg å klage på såpass liten forskjell på hastigheten, du og andre idioter som ødelegger support telefonen til bredbåndsleverandørene!! Endret uthastighet fra 256 til 200 er ingen liten forskjell, 256 ut er faktisk en av hovedgrunnene til at jeg tegnet dette abo, hadde jeg fått høyere ut den gangen hadde jeg tegnet det. Det at du kaller andre for idioter i forumet her sier vel egentlig mer om deg. @ hurley: Mailen fra telenor var faktisk ikke noe tilbud, men en beskjed om hva som kommer til å skje. @ sofTest: Håper du har rett med de hastighetene, for nå har jeg faktisk akkurat det jeg betaler for, vil ikke ha mindre uthastighet Du må huske på at selvom du har 256 ut,så er den reelle hastigheten ikke mer enn maks 210...så du går ikke ned så veldig mye med 200 hastigheten(selvom det suger bigtime) Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 128 brutto = ~100 netto 256 brutto = ~200 netto Skjønner dere ikke dette ? Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 1024/256 er nok ganske identisk med 1000/200, men skal han ikke da få 2000/300 siden telenor "oppgraderer"? Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Du må huske på at selvom du har 256 ut,så er den reelle hastigheten ikke mer enn maks 210...så du går ikke ned så veldig mye med 200 hastigheten(selvom det suger bigtime) Måler stadig uthastigheter på ca 230-240, bruker linja til mini lanparty hvor vi spiller bf1942,greier 5-6 spillere på min linje, er redd vi nå mister en plass pga nedsatthastighet. @deleder: du har sammehastighet som meg nå, men har tydeligvis fått et bedre tilbud Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Fikk nettopp mail fra telenor/tiscali. Utdrag: Siden dette er en endring i avtalen du gjorde med Tiscali kan du benytte deg av avtalens punkt 11. Se gjerne http://www.tiscali.no/consumer/adsl/terms.php Ønsker du ikke overgang til Telenor må du gi oss beskjed ved å sende en epost til [email protected] i løpet av 14 dager etter du fikk beskjed om endring i betingelsene. Abonnementet vil da bli stengt siste dag i inneværende måned. Da er det med andre ord fritt frem til å bytte leverandør. Hastighets endringen anses tydeligvis som avtale endring. Lenke til kommentar
strike8 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Men på den andre siden så leverer bluecom 1500/400 for samme pris som du betaler for tiscali. kremt kremt... Jeg som fornøyd bluecom kunde kan rapportere at først hadde jeg 720/128, i høst ble min linje satt opp til 1024/384 fortsatt til 349 kr måneden, og nå fikk jeg mail igjen for noen dager siden å får beskjed om at bluecom liker konkuranse dyktige priser derfor oppgraderer de nettet i løpet av sommeren og jeg får innen jni/juli engang 2048/512 til KUN fortsatt 349 ,- kr pr. mnd!! BYTT ISP! Lenke til kommentar
deleder Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Da avbestiller jeg og bestiller Bluecom ;D Lenke til kommentar
deleder Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Fikk nettopp mail fra telenor/tiscali.Utdrag: Siden dette er en endring i avtalen du gjorde med Tiscali kan du benytte deg av avtalens punkt 11. Se gjerne http://www.tiscali.no/consumer/adsl/terms.php Ønsker du ikke overgang til Telenor må du gi oss beskjed ved å sende en epost til [email protected] i løpet av 14 dager etter du fikk beskjed om endring i betingelsene. Abonnementet vil da bli stengt siste dag i inneværende måned. Da er det med andre ord fritt frem til å bytte leverandør. Hastighets endringen anses tydeligvis som avtale endring. Viktig informasjon til deg som Tiscali kunde. Konkurransetilsynet kom tirsdag 15. mars med sin endelige godkjennelse av Telenors overtagelse av Tiscali AS. Overtagelsen ble varslet allerede i august i fjor, men først nå vil det praktiske arbeidet med dette starte. Du vil over påske motta en epost med nærmere informasjon om hva dette betyr for deg og ditt kundeforhold til Tiscali. Alle forpliktelser som Tiscali har til deg som kunde vil selvsagt bli ivaretatt i henhold til inngåtte abonnementsavtaler og gjeldende betingelser. I mellomtiden kan du få svar på en del generelle spørsmål på www.tiscali.no Vennlig hilsen Telenor Knut Haakon Nilsen leder Internett Den fikk jeg, står ikke noe om at jeg kan bytte der? EDIT: Ah, den var fra 13/03 Men rart at jeg ikke har fått den mailen du har fått. Endret 18. mai 2005 av deleder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå