Andreasfe Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) http://www.mopedlappen.no/prisliste.htm Stemmer det at jeg, som ikke har noen form for sertifikat fra før av, Må ut med 7300 kr. for å ta mopedlappen? Det var søren meg svindyrt i forhold til et par år tilbake.. Jeg er 18 år, og er veldig opptatt med lærlingjobb og har sjelden meget med tid tilovers, så jeg tenkte jeg skulle utsette bil-lappen til jeg er ferdig som lærling og går Allmen Påbygg (20 timer i uka).. I mellomtiden kunne det vært greit å ha et kjekt og hendig framkomstmiddel.. Tenker da på en Scooter. Jeg har penger til det. Men 7300 kr. var sjokkerende mye.. Har jeg kanskje missforstått noe? Grunnen til at jeg spør her, og ikke de på siden er at de sikkert holder stengt frem til onsdag.. Og jeg vil da neppe få svar på mail/tlf før da. Endret 14. mai 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 skal vel koste å ta teori prøven, og ta passfoto, og få motatt lappen i seg selv.. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Jeg hadde heller ventet litt og tatt bil-lappen istedet! Pokker så dyrt det er da.. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Trafikkalt grunnkurs er vel noe man må ha uansett.. Det trenger jeg vel for å øvelseskjøre nå også? Så det må jeg vel uansett ta snart? Endret 14. mai 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Må man ha kurs for å øvelseskjøre? Lenke til kommentar
Snorrere Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jamen hoen heller. Tenk då, visst det er ein lett moped? Då blir det jo heilt merkelig? er det noko som heiter Lett motorsykkel? er ikkje det endo dyrare? Lenke til kommentar
Haslum Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 1: du bør jo skjekke om noen andre har lagt ut den samme topicen. Noe som er gjort. Men eg skal lukka denna topicen ein gong for alle. Det kostar 1500kr for oppkjøring. 1600kr for teorigrunnkurs. og 335kr for og teori prøven. Og 235kr for å få sertfikatet (bare visst du klarte prøven). lykke til... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Den andre topicen var på forrige side.. På alle forum jeg har vært på er det ikke populært å dra opp topics som er litt gamle, så jeg sjekka ikke side 2.. Men du. Hvor gjelder de prisene du viser til? Litt vesentlig å vite.. Endret 15. mai 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Haslum Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Vell, du skal ikke tro på alt du leser på internett. For dei kan vere veldig uoppdatert. Og nå har nettopp dei nye 2005 reglene komt. Og eg har nettopp vert gjennom dette. Så eg vet det. Dette er jo lands dekkende. Å den sida du hadde der, var litt uoppdatert vil eg si. Mørkekjøring var ikke siden år 2000. Og eg kan ikke huske sist det var førstehjelp læring:P Stå på Ps: 18år? hvorfor ikke bil? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Fordi hverken behovet eller tid nok til det er tilstede.. Bor i Oslo rundt 6-7 km fra sentrum (hvor jeg jobber). Greit å ha et lite framkomstmiddel til og fra jobb som kan fise forbi bilene når de triller i 10-20 km/h i rushtida.. Dessuten får jeg erfaring med trafikken til fremtidig bil-oppkjøring. Endret 15. mai 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Men forstår jeg deg rett her Haslum , så koster moped serfikat 3670,- Hvorfor i all verden sier folk det koster over 7000 da ? 7000 er jo en moped iseg selv, hadde vært bedre om den hadde kosta 500, så hadde jeg sluppet og kjørt ulovlig. Lenke til kommentar
Haslum Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Men forstår jeg deg rett her Haslum , så koster moped serfikat 3670,- Hvorfor i all verden sier folk det koster over 7000 da ? 7000 er jo en moped iseg selv, hadde vært bedre om den hadde kosta 500, så hadde jeg sluppet og kjørt ulovlig. Ikke vet eg. Men det kan vere forskjell på biltilsynet der du bor. Men sån skal det ikke ver. Det skal vere landsdekkende. 7000kr er litt mye, lurer hoen meg på hvor dei har fått tak i den summen. 7000kr begynner og ligne bil lappen vettu:) AI Endret 15. mai 2005 av Haslum Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jaok, men søskenbarnet mitt tok den for 5-7tusen kroner vet jeg, bil lappen koster vel antagelig 20.000 kroner ? Lenke til kommentar
Haslum Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) vell, spørs jo egentlig hvor gammel han er også. Det kan jo vere dyrere i før i tiden. Og som sagt forskjellig etter plassen du bor. Skjønner ikke hvorfor. Andreas visst du har penger. Så kan du egentlig bare ta bil lappen. For da slepper du og tenke på den senere + du kan kjøre 50ccm med bil lapp. SÅ den er ganske fin egentlig;) Stian: (Ironi med bil lappen...get it? ) Endret 16. mai 2005 av Haslum Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Har ikke så altfor mye penger, så jeg må nok vente et par år med billappen.. Vel vel.. Har jo noe penger. ca. 20.000 jeg føler jeg kan bruke nå (4000 til lappen, og 16000 til scooter).. Dette hadde holdt knapt til billappen.. og jeg ville ikke hatt billappen før langt utpå høsten, og heller ikke penger til noe kjøretøy... For meg virker det uansett veldig praktisk med en liten scooter til og fra venner og jobb.. Har meldt meg på Trafikalt Grunnkurs pluss Teorikurs for moped i dag... Da har jeg, hvis alt går bra, moppelappen før sommerferien.. Noe som passer helt perfekt... Endret 16. mai 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Stokken Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Sjokkerandes dyrt må eg sei. Eg tok lappen for eit år sidan betalte ikkje meir enn 1500,- Fekk teorien gratis på skulen (valfag). Om eg ikkje hugsar feil var prisen for oppkjøringa 1350,- og 150,- for sjølve lappen. Men eg ville prøvd å funne ein billigare scooter, rondt 11-12tusen for ein brukt scooter er vell godt nok ? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) ja.. Enig, men trenger også hjelm (som passer hodet mitt, er litt tjukkere i huet en de fleste ). Må vel også omregistrere og slikt.. så det nærmer seg vel 15tusen da.. Har sett litt på Honda SFX.. Men denne har en elektronisk hastighetsbegrensning som gjør den vanskelig å trimme og litt små hjul. Vil ha 12 eller 13" Endret 17. mai 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Stokken Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Eg har Honda SFX, ikkje svære saken men går godt. Fjerna plomberingane og då gjekk den i rondt 70.. Har no trimpotta på den, er ikkje sikker på kor fort det går, men fort nok. Må huska at du må betala noken eksta 1000-lappar om du blir tatt for trimming og Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) Jepp. Jeg er bekymra for at den er litt liten for meg. Men stemmer ikke det jeg skrev om elektronisk hastighetsbegrensing? Leste det her. Får den jo for 8000 kr. brukt så det kan jo hende jeg havner på den. Har jo relativt kraftig motor. Endret 17. mai 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå