bwno Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Hei, jeg skal installere XP SP2 på en SATA disk. Windows setup gjenkjenner ikke disken, så jeg må vel inn med drivere (F6 i begynnelsen av setup). Problemet er at jeg ikke har floppydrive. Kan dette løses med cd eller minnepinne? Morten Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Sist jeg installerte Windows, funka det helt bra. Tror egentlig Windows Setup skal gjenkjenne SATA disker, den fant ihvertfall min... Dukker harddiskene opp i BIOS da? Kanskje noen instillinger du må rette på der for at det skal funke... Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Du finner sikkert svaret ditt her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204514 Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Tror nok du må bruke floppyen ja, Win-installasjoen vil nok ikke finne en minnepin med driverene på, ei heller en CD(uansett så kan du ikke ha både driver-CDen og Win-CDen), hvis jeg ikke tar helt feil? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Hvis windows ikke kjenner igjen ( ser ) disken under setup da har hovedkortet ekstern sata controller (ikke chipset integrert) . Da må man benytte F6 under txtsetup'en av XP . Og det går ikke an å laste drivere fra andre lokasjoner enn A: drive (synonymt med floppy) . Eneste andre muligheten er å "lage" en xp cd med driverne integrert i txtsetup.sif + I386/drivers. Endret 14. mai 2005 av syar2003 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hei, jeg skal installere XP SP2 på en SATA disk. Windows setup gjenkjenner ikke disken, så jeg må vel inn med drivere (F6 i begynnelsen av setup). Problemet er at jeg ikke har floppydrive. Kan dette løses med cd eller minnepinne? Morten Diskettstasjon er kjekt å ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå