Gå til innhold

Hvilke album hører hjemme i en hver rock-samling?


Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Jeg har etterhvert begynnt å bli en smule lei av musikken jeg har, så jeg vil utvide platesamlingen min litt. :) Jeg har vel egentlig ikke spesielt mange album, så jeg har garantert gått glipp av mye god musikk. Da lyder spørsmålet:

 

Hvilke artister/album hører hjemme i en hver rock/metal-samling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Watchtower "Control and Resistance" fra 1989, link til MP3.

Jazza tech-thrash metal med heliumsvokal, har inspirert bl.a. Cynic, Death, Atheist, Cryptopsy, Spiral Architect etc.

 

Confessor "Condemned" fra 1991, ingen direkte link p.g.a. flash (skip intro >> Music >> trykk på første albumcover under Demo), spor 2, 3, 6 & 8 er phete.

Tech-doom metal også med heliumsvokal, trommissen liker tydeligvis kontra-rytmer.

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

Pink Floyd - Meddle

Den har Echoes, trenger eg si mer? Nei, egentlig ikke... men eg gjør det alikevel. Platen starter av med den energiske One Of These Days, denne drar plata skiggelig bra igang. Den er bevis på at en trenger ikke ty til harde virkemidler for å få frem en sterk energi. Etter dette så kommer 3 ganske kule men rolige sanger, trekker da særlig frem Seumus som er en bluessang med hunde-vokal(!). På slutten så kommer mesterverket Echoes, den følger omtrent ingen regler... den er bare genial musikk.

 

Tool - Ænima

Rett og slett noe av det beste som finnes. Mørk og sær progressiv rock/metal på sitt aller beste. Lateralus er heller ikke å forakte.

 

Extol - Undeceived

Genial death metal blandet prog, black og noe annet rart. Dynamisk så det holder. Har brutale growls or rivende riffs, og kommer innimellom med krystallklare vokaler og nydelig sensuelle fioliner/celloer. Et mesterverk.

 

EDIT: Slet skiggelig med å velge ut et System of a Down album, men greide det til slutt...

System of a Down - Toxicty

Genial plate, energisk, rytmisk og full av tøffe riff. Genial Mike Patton inspiprert vokal(den har likevel særpreg) med en slags asiatisk vibrato. Tøffe riff, enkle, men knalltøffe. Trommingen er til tider litt jazzaktig og ganske så genial. Og bassen groover så bare det.... Anbefalles! :D

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

En hver rockehore med en samling som ikke innehar noe som helst av Metallica, Iron Maiden, Manowar, Sigvart Dagsland og Nirvana tar jeg gladelig en pivo hos.

Er vedkommede (i tillegg til å ikke ha noen av nevnte) eier av Lateralus, De-Loused In The Comatarium, Total, Perdition City, Panopticon og Houses Of The Holy tar jeg gjerne førti runder av den edle drikk.

Endret av SjokoladeJesus
Lenke til kommentar

Vil også anbefale platene til Porcupine Tree. De litt nyere platene deres, hvis du liker metal, de litt eldre hvis du liker pop, og de aller eldste platene hvis du liker psykedelia.

 

Og Queensrÿche - Operation Mindcrime. :)

Endret av Ümlaüt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...