Gå til innhold

..................................................

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er redhat da? komplisert å slikt?

RedHat sin gratis versjon heter nå Fedora, siste RedHat var v9 og den er fryktelig utdatert, mange år gammel. Nesten like gammel som windows XP.

Uansett anbefaler jeg Ubuntu fremfor Fedora Har brukt begge lenge, den er raskere, enkel og brukervennlig.

Lenke til kommentar
Hvordan er redhat da? komplisert å slikt?

RedHat sin gratis versjon heter nå Fedora, siste RedHat var v9 og den er fryktelig utdatert, mange år gammel. Nesten like gammel som windows XP.

Uansett anbefaler jeg Ubuntu fremfor Fedora Har brukt begge lenge, den er raskere, enkel og brukervennlig.

okei, da så.. :blush::roll:

Blir ubuntu på meg. :yes:

Lenke til kommentar
Hva med at han begynner rett på Gentoo, så kanskje han faktisk lærer noe. Da vil han lære hvordan alt er og sette opp alt fra starten av. :) Anbefales! :thumbs:

For å være helt ærlig så tror jeg ikke en vanlig bruker lærer noe av Gentoo. Ok, under installasjonen så må du mounte noen disker, kopiere noen filer osv... De leser bare manualen og gjør det som står der og ferdig med det. Når Gentoo først er installert så lærer man iallefall ikke noe, alt man trenger å kunne er emerge ditt og datt. Man lærer heller ikke hvordan Linux fungerer fordi Gentoo har sin egen måte å gjøre ting på (rc-update osv..)

Lenke til kommentar
installer ubuntu og gi han et kurs i GNU/Linux så tror jeg det blir bra. ;)

Som admin på en skole tror jeg jeg kan uttale meg med en viss tyngde her ang. administrasjon for vanlig dødelige brukere. Selv kjører vi fedora.

Sett opp pc'n med alt han trenger sånn at alt *bare funker* rett ut av boksen når han setter seg ned. Legg inn flash, java, sett opp mailen hans i evolution. Vis at alt *bare funker*.

Egentlig har distro svært lite å si for brukeren - programmene er de samme uansett. Det er på administrasjonssiden de skiller seg.

Lenke til kommentar

Høres fornuftig ut! Husk at han ikke får shockwave uten crossover office (kommersielt produkt), det gir problemer for endel nettsider. Ellers skulle det meste være tut og kjør for en gjennomsnittsbruker.

Lenke til kommentar

Einaste plassen eg har vore borti shockwave på lang lang tid, er på nokre få spel.

Som sagt finst ikkje shockwave for GNU/Linux, men kan køyrast via Crossover Office. Kvifor skulle mangelen på shockwave vere eit problem?

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...