hdanielsen64 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Sitter og ser på bærbar, og ser at Dell tilbyr flere servicepakker til PCene. Ser bl.a. at man kan spare over 2000 kr ved å velge den enkleste pakken. Det jeg lurer på, er hva dette har å si for garanti og slikt? Er disse pakkene konstruert for mindre datakyndige, eller kan det faktisk ha noe å si selv om man er en dreven pc-ekspert? Noen erfaringer? Her er de forskjellige pakkene, beskrivelser kan finnes på dell.no: 1 års henteservice (CAR - Collect og Return) [trekk fra 2.220,-] basis pakke: 3 års service neste arbeidsdag support og 30 dagers online multimedia undervisning Standard pakke: basis og cover against accidents og 30 dagers online Security undervisning [legg til 920,- eller 32,-/måned1] Dell Recommended Premium pakke: Standard og tyveridekning for Notebooks og 30 dagers Microsoft® Office® [legg til 2.030,- eller 70,-/måned1 Håper noen vet noe om dette! Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Hvis du kjøper garanti fikser dem pc-en din gratis, f.eks nytt hovedkort, ny skjerm osv hvis det skulle skje noe. 1 års henteservice - dem kommer på døren din og henter pc-en og garanti varer i ett år 3 års service neste arbeidsdag support - dell kommer hjem til deg og fikser pcen din neste dag! Du får bestemme selv om det er verdt det. Husk, garanti kan ikke oppgraderes senere! Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 hei, 3års garanti er ABSOLUTT verd det! uten tvil.. det øker verdien på den bærbare pc`n betraktelig om du skal selge den om 2 år... og når noe går i stykker så har du garanti. og bærbare har en rar tendens til å dø i tide og utide:D musa Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det er ikke garantitiden det er snakk om her. Ved kjøp av nye pc'r har man uansett 3 eller 5 års garanti. Det det her er snakk om er hvordan garantisaken behandles. Om man vil at noen skal hente den hjemme hos seg, i stedetfor å poste den til dem for eks. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det er ikke garantitiden det er snakk om her. Ved kjøp av nye pc'r har man uansett 3 eller 5 års garanti. Nei, det har man ikke. Man har, ved forbrukerkjøp to års *reklamasjonserett* - fem år hvis varen er ment å vare i vesentlig lenger enn to år. Dette er *ikke* det samme som garanti. Om man ønsker å betale for Dells garatiordninger får avhenge av hvorvidt man ønsker dekning og ekstraservice ut over det loven pålegger. Dekning for tilfeldig skade, utvidet on-site service og andre tilbud som ikke dekkes av kjøpsloven. Produksjonsfeil eller andre kjøpsrettslige mangler skal man få utbedret kostnadsfritt uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå