Gå til innhold

Trenger hjelp av kjøp av ny pc....

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjæne kjøpe en ny pc som kan drive de nyeste spilla uten lagg/hakk.....

lenge siden jeg har sett etter pc, så jeg er ikke sikker på hva jeg bør annskaffe meg av de nye hovedkorta og sjermkorta....

noen som kan hjelpe meg??

Takk på forhond :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Lenke til kommentar

hovedkort er egentlig ikke så grusomt nøye hva du kjøper med mindre du skal overklokke eller no sånt. et Nforce4 kort og anbefale til spilling da. f.eks dette som er blant de billigste s939 Nforce4 korta man finner.

Prosessor velger du en socket 939 etter budsjett, en 3200+ er vel det som gir mest ytelse pr krone idag. får du tak i en Venice så er det flott, men forskjellen er ikke så fryktelig stor egentlig.

Minne må du ha minimum 1gb av, skal du ikke overklokke klarer du deg fint med den billigste sorten, f.eks Corsair Value S.

Skjermkort så er 6600GT det mest økonomiske valget, det drar fint dagens spill og koster knappe 1500,- +/-, har du derimot bedre råd og vil ha blant det beste av det beste så anbefaler jeg deg og titte på komplett sine demovarer, der kan du gjøre skikkelige kupp. f.eks 6800 Ultra til bare 3 små lapper? :)

Ellers så trenger du jo kabinett strømforsyning og kanskje en dvd brenner. dakan jeg trygt anbefale disse komponentene:

Cooler Master Cavalier 3, Sort

Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W

NEC DVD recorder ND-3520A

slik. da skulle du ha en fin fin pc. :)

håper du ble noe klokere.

edit: glemte jo harddisk, Samsung sin nye serie har fått skryt, billig er de også. Vil du ha større saker kan jeg anbefale Seagate sine.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...