Gå til innhold

vifte kontroll, viktig!

Anbefalte innlegg

hei!

har et seriøst problem. kjøpte en delta vifte , som skulle kjøle ned systemet. den løfter tak jo om den må . herre for en vifte, makan.

uansett. skulle gjerne hatt et program som styrer farten på viftene i kabinettet!.. noen som vet om noen? (ja har prøvd google. men du kan jo prøve ) Smile

Takkerr for alle svar

Endret av Magnus121
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du planer om å ha en Delta vifte på en av hovedkortets vifteutganger?

Om det går eller ikke, skal jeg ikke si for sikkert, men en Delta vifte tar jo en del W, og hovedkortets vifteutgang tåler sikkert ikke all verden.

Før du evt. gjør dette, ville jeg ha sendt mail til produsenten, eller lignende, for å høre om utgangen tåler Delta viften.

(Har ikke peiling på hvor mye W en vifteutgang på forskjellige hovedkort tåler.)

Lenke til kommentar

hehe..ja men djeez.. hørt den vifta eller? herre fred :\

vurderer og plassere den på en drill (på 30.000rpm) så kan den bare ha det så godt :p

litt for mye motstnad kanskje? :(

noen vifteprogrammer ? :p anyone (ikke speedfan)

Lenke til kommentar

Altså.. Det fungerer ikkje med vifteprogram om du ikkje har kobla den i hovedkortet, og hovedkortet ditt har neppe godt av å ha den vifta ikobla. Koble den på ein molex og kjøp deg ein regulerbar motstand.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Tror du kan gjøre noe slikt noe som dette, men da blir det limited, dvs trolig ikke 4 deltaer på full guffe samtidig.

Pot.meter m/kabel og skruer

Cooler Master Aerogate III, 5.25", Sort

Kobler det du skal opp mot siste linken og siste linken opp mot første og rett til psu. Skal vel teoretisk funke, og hvis ikke kan du jo alltids drille høl i kabbisen din og ha manuell styring (jeg har det :p )

Mvh Daniel

Lenke til kommentar

Skal du ha bare ha den til å gå saktere er det jo slltids morsomt

å bruke led's som motstander, men hviss du skal ha

en variabel må du vel skaffe deg et potmeter eller en fan-bay.

Potmeter: www.farnellinone.com

Lol! kom nettop på at de heter det samme som meg, og

jeg har brukt den sia ganske mange ganger :!:

Endret av Farnell
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Delta/Vantec Tornado er *ikke* ei vifte du kjøper for å lage litt gjennomluft i kabinettet ditt.. selv om den selvsagt kan brukes til det også..

Det er ei vifte du setter på en "versting-sink" for å kjøle maksimalt uten hensyn til støy når du er på jakt etter de siste Mhz i CPU'n.. og vil kjøle med luft.

Bør vel følge med hørselvern med disse viftene... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...