Mbl Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) hei! har et seriøst problem. kjøpte en delta vifte , som skulle kjøle ned systemet. den løfter tak jo om den må . herre for en vifte, makan. uansett. skulle gjerne hatt et program som styrer farten på viftene i kabinettet!.. noen som vet om noen? (ja har prøvd google. men du kan jo prøve ) Smile Takkerr for alle svar Endret 14. mai 2005 av Magnus121 Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Har du planer om å ha en Delta vifte på en av hovedkortets vifteutganger? Om det går eller ikke, skal jeg ikke si for sikkert, men en Delta vifte tar jo en del W, og hovedkortets vifteutgang tåler sikkert ikke all verden. Før du evt. gjør dette, ville jeg ha sendt mail til produsenten, eller lignende, for å høre om utgangen tåler Delta viften. (Har ikke peiling på hvor mye W en vifteutgang på forskjellige hovedkort tåler.) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Tviler _sterkt_ på at hovedkortet ditt tåler den vifta, ja. Om du skal styre den må du nok belage deg på fysisk styring på et eller anna vis. Lenke til kommentar
Mbl Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 ja,tror den ble litt for massiv en forventet.. bytter den inn igjen med en litt mildere vifte , heheh herre for et monster Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Ehh.. Hva med den gode gamle motstanden? Lenke til kommentar
Mbl Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 hehe..ja men djeez.. hørt den vifta eller? herre fred :\ vurderer og plassere den på en drill (på 30.000rpm) så kan den bare ha det så godt litt for mye motstnad kanskje? noen vifteprogrammer ? anyone (ikke speedfan) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Altså.. Det fungerer ikkje med vifteprogram om du ikkje har kobla den i hovedkortet, og hovedkortet ditt har neppe godt av å ha den vifta ikobla. Koble den på ein molex og kjøp deg ein regulerbar motstand. Endret 15. mai 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
colakork Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Tror du kan gjøre noe slikt noe som dette, men da blir det limited, dvs trolig ikke 4 deltaer på full guffe samtidig. Pot.meter m/kabel og skruer Cooler Master Aerogate III, 5.25", Sort Kobler det du skal opp mot siste linken og siste linken opp mot første og rett til psu. Skal vel teoretisk funke, og hvis ikke kan du jo alltids drille høl i kabbisen din og ha manuell styring (jeg har det ) Mvh Daniel Lenke til kommentar
runela Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 hvilken delta vifte er det du har? vis det er 120mm så ikke koble den til noe av det som er sakt her. Den trekker 24W og 2A Lenke til kommentar
Farnell Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Skal du ha bare ha den til å gå saktere er det jo slltids morsomt å bruke led's som motstander, men hviss du skal ha en variabel må du vel skaffe deg et potmeter eller en fan-bay. Potmeter: www.farnellinone.com Lol! kom nettop på at de heter det samme som meg, og jeg har brukt den sia ganske mange ganger :!: Endret 16. mai 2005 av Farnell Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Delta/Vantec Tornado er *ikke* ei vifte du kjøper for å lage litt gjennomluft i kabinettet ditt.. selv om den selvsagt kan brukes til det også.. Det er ei vifte du setter på en "versting-sink" for å kjøle maksimalt uten hensyn til støy når du er på jakt etter de siste Mhz i CPU'n.. og vil kjøle med luft. Bør vel følge med hørselvern med disse viftene... Endret 18. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå