Gå til innhold

Hvordan bytte wlan-kort på cl56

Anbefalte innlegg

Har en Zepto 4200 (cl56) med ett b/g-kort og ønsker å bytte til ett a/b/g-kort. Kjøpte ett minipci intel 2915 abg-kort, men fant plutselig ikke hvor i all verden wlan kortet er gjemt. Ville ikke skru for mye før jeg vet hvor det er. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en Zepto 4200 (cl56) med ett b/g-kort og ønsker å bytte til ett a/b/g-kort. Kjøpte ett minipci intel 2915 abg-kort, men fant plutselig ikke hvor i all verden wlan kortet er gjemt. Ville ikke skru for mye før jeg vet hvor det er. Noen som kan hjelpe meg?

Er ikke farlig å skru løst det som er av deksler.

Lenke til kommentar

Har nettopp byttet kort på tilsvarende maskin. Du gjør som følger :

1. Fjerne det blanke avlange dekselet på oversiden av tastaturet (dekker powerknappen)

2. Deretter løsner du to skruer for å løsne tastaturet (en på høyre og en på venstre side) Vipp tastaturet bakover

3. Så fjerner du et lite ståldeksel som ligger rett ovenfor touchpaden(festet med en skrue). Under dekselet er wlankortet festet.

Har et par bilder som viser selve prosessen, men får ikke lastet de opp :nei:

Lenke til kommentar

Her er status etter ca 4 timer med "fetling"....

Fant kortet relativt kjapt, fikk byttet og fikk omsider alt på plass igjen. Fiiiin-fint tenkte jeg og bootet windows. So far - so good!

Windows startet, fant ny hw og drivere/programvare ble installert. Bootet på nytt og alt så greit ut.

Så når jeg da skal koble meg til trådløsnettet mitt, så får jeg beskjed om at enheten er deaktivert, og at den må hardware aktiveres. Med dette forstår jeg at wlan må stå på-slått (knappen på utsiden av maskina), noe den også er. Prøver å slå av og på. Maskinen registrere dette og gir beskjed når den er av/på. I nettverksinstillingene er den aktivert. Prøver å deaktivere og aktivere på nytt, flere ganger også med reboot mellom.

Enhetsbehandling gir beskjed om at alt er i skjønneste orden. Funker fortsatt ikke... Avinstallerer drivere og installerer på nytt... Får fortsatt beskjed om at maskinvaren er deaktivert.

Demonterer igjen, og setter inn det gamle kortet. Booter på nytt, funker med en gang.... Avinstallerer kort og drivere. Slår av. Setter inn det nye kortet på nytt. Booter og får akkurat samme feilen.

På tur til å gi opp nå... Forslag? :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...