Gå til innhold

Flere som venter på Turion64+Win64 pakke?

Anbefalte innlegg

Har ikke oppgradert maskina skikkelig på flere år. Begynner å kjenne suget nå :!:

Har lyst på en bærbar, da jeg liker tanken på å kunne sitte hvor som helst med trådløst nettverk. Liker også ny teknologi og har derfor ventet på AMD's Turion64 og at Microsoft skulle lansere Windows XP Professional 64-bit Edition (phu!).

Noen som vet når noe slikt blir tilgjengelig i Norge?

Ser at Komplett har en Fujitsu-Siemens i sortimentet og at denne er ventet inn i slutten av mai.

Flere som deler samme interesse om dette emnet?

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet når noe slikt blir tilgjengelig i Norge?

Jeg vil tippe i løpet av sommeren (juni/juli) ettersom de fleste modellene blir lansert i disse dager. HP vil iallefall begynne å tilby Windows x64 på alle sine modeller i løpet av sommeren, så jeg regner med at de andre vil følge etter :)

Flere som deler samme interesse om dette emnet?

Jepp :thumbup:

Pentium M scorer bedre enn turion 64 i nesten alle tester. Eneste fordelen er 64 bit.

Nei, da er jeg redd du legger litt for mye vekt på én enkelt test så jeg anbefaler at du venter på resultatene fra flere skikkelige tester av Turion 64 før du drar noen konklusjoner mhp. ytelse.

Turion 64 har mange fordeler fremfor Pentium-M, som lavere tilgangstider til minne pga. integrert minnekontroller, mye raskere systembuss, støtte for SSE3, 64-bit, osv.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Nå trenger vi ikke enda en Intel vs AMD (Pentium M vs Turion) tråd. Jeg foreslår at vi lar folk få diskutere sine Turion-interesser i fred her. (Og ditto for tråder om Pentium-baserte maskiner.)

Hvis noen ønsker å sammeligne ytelse og diskutere fordeler og ulemper så kan dere heller starte en egen tråd om det. Men da er det som snorreh sier sikkert en fordel å vente til det finnes et bedre utvalg av tester, eventuelt til det finnes folk på forumet som faktisk erfaring med disse.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...