Pey'J Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Har ikke oppgradert maskina skikkelig på flere år. Begynner å kjenne suget nå :!: Har lyst på en bærbar, da jeg liker tanken på å kunne sitte hvor som helst med trådløst nettverk. Liker også ny teknologi og har derfor ventet på AMD's Turion64 og at Microsoft skulle lansere Windows XP Professional 64-bit Edition (phu!). Noen som vet når noe slikt blir tilgjengelig i Norge? Ser at Komplett har en Fujitsu-Siemens i sortimentet og at denne er ventet inn i slutten av mai. Flere som deler samme interesse om dette emnet? Endret 14. mai 2005 av HappyRay Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Jepp! Vurderer å droppe planene om Pentium M/Centrino og heller gå for en Turion64. Om XP 64bit er bundlet eller ikke spiller liten rolle, ser faktisk helst at den kommer uten OS.. Lenke til kommentar
rsidny Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Pentium M scorer bedre enn turion 64 i nesten alle tester. Eneste fordelen er 64 bit. Satser på at det kommer bærbare pcer med amd dobbelkjerne på sensommeren. Har lest noen rykter om dette. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det er veldig tvilsomt, rsidny. Hvor har du lest dette? Kan nesten garantere deg at det ikke kommer til å skje før godt uti 2006. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Noen som vet når noe slikt blir tilgjengelig i Norge? Jeg vil tippe i løpet av sommeren (juni/juli) ettersom de fleste modellene blir lansert i disse dager. HP vil iallefall begynne å tilby Windows x64 på alle sine modeller i løpet av sommeren, så jeg regner med at de andre vil følge etter Flere som deler samme interesse om dette emnet? Jepp Pentium M scorer bedre enn turion 64 i nesten alle tester. Eneste fordelen er 64 bit. Nei, da er jeg redd du legger litt for mye vekt på én enkelt test så jeg anbefaler at du venter på resultatene fra flere skikkelige tester av Turion 64 før du drar noen konklusjoner mhp. ytelse. Turion 64 har mange fordeler fremfor Pentium-M, som lavere tilgangstider til minne pga. integrert minnekontroller, mye raskere systembuss, støtte for SSE3, 64-bit, osv. Endret 15. mai 2005 av snorreh Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Nå trenger vi ikke enda en Intel vs AMD (Pentium M vs Turion) tråd. Jeg foreslår at vi lar folk få diskutere sine Turion-interesser i fred her. (Og ditto for tråder om Pentium-baserte maskiner.) Hvis noen ønsker å sammeligne ytelse og diskutere fordeler og ulemper så kan dere heller starte en egen tråd om det. Men da er det som snorreh sier sikkert en fordel å vente til det finnes et bedre utvalg av tester, eventuelt til det finnes folk på forumet som faktisk erfaring med disse. Geir Endret 15. mai 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå