IBalic Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Pc'n min vil ikke starte nå. Eller, den starter egentlig, men det kommer ikke en dritt opp på skjermen. Den begynner å dure og gå, men det virker som den bare står på uten å gjøre noe. Mange tenker sikkert at det er noe med skjermkortet siden det ikke kommer noe opp på skjermen, men etter hva jeg tror så har dette noe med noen modifiseringer jeg gjorde. PC'n starter ikke opp windows tror jeg, for jeg satte på lyden på pc'n, og jeg hørte ikke den velkjente oppstartslyden etter en stund. Jeg har et hovedkort av typen Intel D865PERL. Til dette kortet går det an å laste ned et program som heter Intel Desktop Control Center (IDCC). Se mer om det her . Uansett, så sjekka jeg gjennom det programmet. Man kan stille på fan speed, bios innstillinger, minne innstillinger o.l. Da jeg da skulle gå ut av programmet, stod det at jeg måtte restarte pc'n. Jeg gjorde det og da ville den ikke starte som forklart over. Det virker ganske logisk at jeg må ha klart og gjort noen endringer i IDCC likevel. Det var her problemet oppstod... Første gangen da jeg startet pc'n (da jeg restartet etter IDCC-endringene) kom det noen lyder som minnet om at diskettstasjonen jobbet e.l. Jeg tok ut batteriet fra hovedkortet en stund (for å resette bios), men pc'n ville ikke starte etter det heller. Jeg ble riktig nok kvitt lydene (på merkelig vis), men pc'n ville ikke starte. Det er ikke sikkert dette hjalp dere så mye, men jeg håper at noen kanskje vet om noe jeg kan prøve ut, og se om det løser problemet. Det hadde vært fint om PC'n begynte å gå igjen... Edit: Vifter og alt sånn går som bare det når jeg starter pc'n. Endret 14. mai 2005 av Ole-Magnus Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Du kan ta ut batteriet i noen sekunder(maskinen må være av), og sette det inni gjen. Eller du kan clear CMOS. Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Du kan ta ut batteriet i noen sekunder(maskinen må være av), og sette det inni gjen. Eller du kan clear CMOS. Det har jeg allerede prøvd... Dette er skikkelig frustrerende. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 prøv med minimumsoppkobling ( ifrakoble flatkablene på hk og strømtilførselen til optiske lesere) prøv så om du kommer i bios, hvis ja , start med oppkoblingen en for en, så dukker feilen frem . Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 takker for tips. skal prøve det ut Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) tar opp en noen ukers gammel post, men problemet er fortsatt ikke løst. prøvde med det nevnte ovenfor her (miniumstilkobling), noe som ikke ga resultater. Vurderer å kjøpe nytt hovedkort, men er det noe jeg burde prøve før det? EDIT: Vil det å demontere pc-en være en mulighet for å resette innstillinger på HK o.l.? Er det verdt å prøve? Endret 30. mai 2005 av Ole-Magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå