johnohod Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Har følgande oppsett: Asus A7V600-X, KT600 Twinmos CL2,5 PC2700 512MB Leadtek 6600GT Radeon 9250 (ny-innkjøpt) Athlon 2500+ Fortron/Source PSU 300W 2 12cm kabinett-vifter + 8cm CPU-vifte Problemet er at pc fryser av og til. Det kan gå 5 min, eller 8 timer. Ikkje mulig å sjå noke mønster. HK er sjekka og funnet OK av Komplett. Har kjørt Memtest uten å finne feil. Har nettopp bytta skjermkort fra Radeon 9250 til Leadtek 6600GT uten at maskina endrer oppførsel. I følge ASUS-probe er CPU-temp ca 38 grader og HD-temp 33 grader. Har sett i liknande tråder at mange foreslår at PSU er problemet. Er dette virkelig mulig? Har ikkje akkurat noken ekstra kraftig PSU liggande å slenge som eg kan teste med, så eg vil gjerne vere heilt sikkert før eg eventuellt kjøper ny. Dumt å brukt 6-700kr dersom det ikkje er nødvendig. Er det noken som har opplevd noke liknande og at situasjonen bedra seg ved ny PSU?? Andre tips? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 PSU kan være problemet, ettersom maskinen din kan kreve mer strøm en det du har. Forsøkt med en prosessor og et skjermkort som tar mindre strøm (hvis du har)? Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Har forsøkt å bytte skjermkort til Radeon 9250. Har desverre ikkje cpu og teste med. Finns det program som leser av strømforbruket mon tru?? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Sjekkliste for ustabil maskin: * Er CPUen varm? * Er skjermkortet varmt? * Levérer strømforsyningen nok strøm? * Er maskinen overklokket? * Er alle kabler riktig tilkoblet? * Ser du noen fysiske skader eller kjenner unormal lukt? * Har du oppdatért drivere og nyeste BIOS? Om du bruker windows: * Har du antivirus, antispyware og brannmur? * Er maskinen ryddig? Når ble den sist formatért? * Har du fjernet cookies og temp.-filer? Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Sjekkliste for ustabil maskin:* Er CPUen varm? * Er skjermkortet varmt? * Levérer strømforsyningen nok strøm? * Er maskinen overklokket? * Er alle kabler riktig tilkoblet? * Ser du noen fysiske skader eller kjenner unormal lukt? * Har du oppdatért drivere og nyeste BIOS? Om du bruker windows: * Har du antivirus, antispyware og brannmur? * Er maskinen ryddig? Når ble den sist formatért? * Har du fjernet cookies og temp.-filer? * CPU 38 grader * Har prøvd 2 ulike skjermkort * 300W (Nok?) * Nei * Ja * Nei * Ja * Ja (Avast, Ad-aware, Zonealarm). Bruker heller ikkje Microsoft sine virus/adaware/spyware-spredere ( IE, Outlook) * Nokså lenge siden * Ja Ang. 3 siste pkt. Dette virker ikkje som en software-problem på meg. Men det er mulig eg tar feil... Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Har bestillt ny PSU på 460W. Kommer tilbake med resultater til veka. Kan kanskje vere nyttig for andre? Lenke til kommentar
MajorSmith Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Har bestillt ny PSU på 460W. Kommer tilbake med resultater til veka. Kan kanskje vere nyttig for andre? Ble det noe bedre Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Har ikkje fått satt den i endå, henta den nye strømforsyninga på posten i går sammen med K750 Reknar med å bytte i løpet av helga. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Det blei ikkje bedre med bytte av strømforsyning. Så no er eg litt tom for idear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå